تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۳
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۱۲۴۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتقاد تند وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت از سیاست‌های دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی

‌می‌متالز - غضنفری تشکیل صندوق توسعه ملی را ناشی از تفکر راهبردی بیان کرد و گفت: درآمد‌های نفتی و معدنی متعلق به همه نسل‌ها به ویژه نسل‌های آینده است و باید ذخیره‌ای برای آینده باشد.

به گزارش می‌متالز، غضنفری وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استفاده بیش از حد از صندوق ذخیره ارزی گفت: انتظار بر این بود که دولت دستیابی به صندوق توسعه ملی نداشته باشد، اما متاسفانه دولت کنونی که همه مرز‌های ناکارامدی را جابجا کرده است هر آنچه را که در توان داشت از صندوق توسغه ملی برداشت کرد.

وی با اشاره به هزینه منابع توسط دولت از جمله صندوق بازنشستگی، چنگل‌ها و مراتع و معدن گفت: وقتی که دولت توان درامد زایی ندارد مچبور به استقراز می‌شود.

غضنفری از تحویل صندوق توسعه با ذخیره ۵۰ میلیارد تومان به دولت یازدهم با وجود تحریم‌های امریکا گفت و افود: دولت در طی این سال‌ها روش‌های فروش نفت را قبول نداشت و با صادر کننده‌های نفت رفتار غیرقابل قبولی انجام می‌داد. وی تصریح کرد محدود کردن صادر کنندگان به ارز‌های نیمایی و تعطیلی مرکز مبادلات ارزی روش‌های غیرمعقول دولت‌های فعلی بود که باید برای دولت ینده روش برداشت از صندوق توسعه سخت‌تر شود.

منبع: رادیو اقتصاد

عناوین برگزیده