تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۱۲۴۶۶
سرویس خبر : انرژی
جدیدترین تلاش اروپایی‌ها برای گسترش حجم تولید بیواتانول

همکاری رپسول برای تولید سوخت از ضایعات جامد

‌می‌متالز - شرکت انرژی محور رپسول به‌عنوان یک شرکت خصوصی با شرکت اسپانیایی دیگری به‌نام IMECAL که در زمینه متالورژی فعالیت می‌کند همکاری کرده تا تولید سوخت‌های پاک از ضایعات جامد را عملی کنند.

به گزارش می‌متالز، شرکت انرژی محور رپسول به‌عنوان یک شرکت خصوصی با شرکت اسپانیایی دیگری به‌نام IMECAL که در زمینه متالورژی فعالیت می‌کند همکاری کرده تا تولید سوخت‌های پاک از ضایعات جامد را عملی کنند. رپسول سهم ۲۵‌درصدی از این همکاری دارد و قرار است در نتیجه این همکاری شرکت ایمکال از تکنولوژی اختصاصی به‌نام PERSEO برای تولید اتانول طبیعی یا بیواتانول استفاده کند. این فناوری باعث می‌شود امکان تبدیل ضایعات طبیعی شهری با روشی سودآور به بیواتانول فراهم شود.
این فناوری نه‌تن‌ها می‌تواند مدیریت ضایعات را در کلان‌شهر‌ها کنترل کند، بلکه حجم ضایعاتی را که به طبیعت برمی‌گردند نیز کاهش دهد و از همه مهم‌تر آنکه محصول این فرآیند ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و می‌توان از آن به‌عنوان سوختی با ردپای کمتر استفاده کرد. روند توسعه و متعادل‌سازی برای هیدرولیز و تخمیر ماده اولیه در یک مرحله باعث شده است از لحاظ اقتصادی نیز صرفه بالایی پیدا کند.
به علاوه از مهم‌ترین مزایای این فرآیند می‌توان به بازدهی بالای آن نسبت‌به سایر گزینه‌ها و همچنین انعطاف‌پذیر و ماژولار بودن آن اشاره کرد که باعث می‌شود امکان افزایش حجم برای آینده در این سیتسم وجود داشته باشد. نتیجه همکاری رپسول و ایمیکال پالایشگاه پرسئو در والنسیا خواهد بود که ظرفیت پردازش ۲۵ تن زباله آلی در هر روز و تبدیل آن‌ها به سوخت بیوفیول را دارد. همکاری با رپسول باعث خواهد شد در زمینه توزیع محصول این استارت‌آپ با سرعت بیشتری گسترش یابد. در واقع آن‌ها این توانایی را خواهند داشت که سریع‌تر وارد فاز تجاری شوند. درواقع هر دو کمپانی در زمینه تخصصی خود به این استارت‌آپ کمک خواهند کرد. رپسول خود را متعهد به چرخش اقتصاد سوخت به‌عنوان یکی از ارکان اصلی برای تبدیل مراکز صنعتی به سمت توسعه پایدار می‌داند. البته در این میان محصولات ارائه‌شده از سوی رپسول به مشتری جایگاه‌های سوخت نیز متنوع‌تر خواهد شد و بنابراین آن‌ها می‌توانند اتانول طبیعی را نیز به‌عنوان یکی از سوخت‌های قابل‌ارائه به مشتریان اضافه کنند. همچنین رپسول می‌تواند امکانات جمع‌آوری پسماند‌های مختلف و تفکیک آن‌ها با وعده تبدیل به محصولات کربن طبیعی را ارائه کند.
همان‌طور که اخیرا رپسول در برنامه استراتژیک خود برای سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۵ اعلام کرده، هدف این شرکت استفاده و تبدیل ۴ میلیون تن زبال در سال است و این روند تا سال ۲۰۳۰ با روند افزایشی دنبال می‌شود.
این چالش از همین الان برای هر دو شرکت آغاز شده و به لطف آغاز قریب‌الوقوع ساخت نخستین کارخانه پیشرفته سوخت‌های پاک «Biofuels» در کارتاگنا آن‌ها ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن بیواتانول را در سال خواهند داشت تا بتوانند به سرعت روند رسیدن به این هدف‌گذاری‌ها را طی کنند.
رپسول قصد دارد با راه‌اندازی این پالایشگاه و مرکز بازیافت در این بخش از بازار به‌عنوان پیشقدم حرکت و آن را مدیریت کند. این شرکت باور دارد از این طریق می‌تواند در روند تحول عمیق خود در صنایع جدید تاثیرگذار باشد.

منبع: دنیای خودرو

عناوین برگزیده