تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۱۲۴۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرکات استان اصفهان خبر داد:

افزایش حجم فعالیت گمرکات استان اصفهان

‌می‌متالز - مدیرکل گمرکات استان اصفهان بیان داشت: در فروردین ۱۴۰۰ تشریفات صادرات یک هزار و ۸۳۶ فقره اظهارنامه به وزن ۱۷۳ هزار و ۸۴۰ تن کالا به ارزش ۱۲۲ میلیون و ۴۴۳ هزار دلار در ۵ گمرک استان اصفهان انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۱۹۴ درصد، از حیث وزن ۱۹۸ درصد واز لحاظ ارزش ۳۶۲ درصد رشد داشته است و درادامه گفت: در مقایسه فروردین سال ۱۴۰۰ با ۱۳۹۸ از نظر تعداد ۷۵ درصد از حیت وزن ۱۲۳ درصد و از لحاظ ارزش ۲۰ درصد رشد داشته ایم.

به گزارش می‌متالز،دکتر رسول کوهستانی پزوه با اشاره تعطیل پذیر نبودن گمرکات استان در ایام نوروز و شیوع ویروس کرونا بیان داشت: کارکنان گمرکات استان به صورت کشیک در ایام تعطیلات نوروز حضور داشتند وپس تعطیلات نوروز با حضور کامل مدیران و معاونین و اعمال شیف بندی مناسب جهت رعایت پرونکل‌های بهداشتی، خدمت رسانی به واحد تولیدی، صادرکنندگان وبازرگانان درگمرکات استان و ارزیابی در واحد‌های تولیدی و حتی در خارج از وقت اداری در حال انجام بوده است.
وی در خصوص فعالیت گمرکات استان اصفهان به تفکیک اظهار داشت: اظهارنامه‌های صادراتی گمرک اصفهان ۱۱۷۹ فقره، به ارزش ۵۲ میلیون دلار و وزن ۹۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۸۸، ۳۹۶ و ۲۹۸ درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات گمرک کاشان اذعان داشت: در یک ماهه ابتدای امسال تعداد ۳۳۱ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۴۱ میلیون دلار و به وزن ۵۷ هزار تن تشریفات صادرات از طریق گمرک کاشان انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱۷۸، ۳۰۳ و ۱۵۳ درصد رشد داشته است.
دکتر رسول کوهستانی پزوه در زمینه صادرات گمرک مجتمع فولاد مبارکه گفت: در فروردین امسال تعداد ۱۱۹ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۲۱ میلیون دلار و به وزن ۱۰ هزار تن تشریفات صادرات از طریق گمرک مجتمع فولاد مبارکه انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۷۰، ۴۰۲ و ۱۷ درصد رشد داشته است.
وی در زمینه صادرات گمرک ذوب آهن گفت: در فروردین امسال تعداد ۱۳۵ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۸ میلیون دلار و به وزن ۱۶ هزار تن تشریفات صادرات از طریق گمرک ذوب آهن انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۶۳، ۳۶۵ و ۲۶۱ درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات استان اصفهان در خصوص صادرات گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: در یک ماهه ابتدای امسال تعداد ۷۲ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۸۸۳ هزار دلار و به وزن ۱۹۹ تن تشریفات صادرات از طریق کارگو ترمینال فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۷۲، ۱۲ و ۲۲ برابر رشد داشته است.

منبع: تابناک

عناوین برگزیده