تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۱۲۷۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فایرا رشد چند درصدی سود خالص را رقم زد؟

‌می‌متالز - فایرا با افزایش ۱۶ درصدی حاشیه سود ناخالص در سال ۹۹ و رشد ۲۰۰ درصد در سود خالص عملکرد قابل توجهی را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، آلومینیوم ایران با درآمد عمیاتی ۶۹۳۷.۳ میلیارد تومان و بهای تمام شده ۴۳۲۸.۹ میلیارد تومان به ترتیب افزایش ۸۱ و ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ داشته است.

فایرا از صادرات ۶۴،۳۷۸ تن شمش خالص که در مقایسه با سال ۹۸ افزایش ۱۷۰ درصدی داشته به درآمد صادراتی ۲۷۴۳.۴ میلیارد تومانی رسیده و رشد ۴۸۵ درصدی را ثبت کرده است.

با توجه به اینکه درصد افزایش درآمد قابل توجه‌تر از بهای تمام شده بوده سود ناخالص با جهش ۲۰۷ درصدی به ۲۶۰۸.۴ میلیارد تومان رسیده است.

سود عملیاتی افزایش ۱۵۸ درصدی داشته و برابر ۱۷۹۵.۴ میلیارد تومان گزارش شده است.

سود خالص با رشد چشمگیر ۱۹۴ درصد به ۱۵۸۲.۷ میلیارد تومان رسیده، اما سود خالص برای هر سهم به علت افزایش سرمایه ۸۵ درصدی درصد رشد کمتری را نشان می‌دهد.

بدین ترتیب با سرمایه جدید حدود ۹۶۳ میلیارد تومانی سود خالص به ازای هر سهم افزایش ۵۲ درصدی پیدا کرده و به ۱۶۴.۴ تومان رسیده است.

حاشیه سود ناخالص فایرا در سال ۹۹ برابر ۳۸ درصد (۱۶ درصد بیشتر از سال ۹۸) و حاشیه سود خالص برابر ۲۳ درصد (۹ درصد بیشتر از سال ۹۸) بوده است.

منبع: نبض بورس

عناوین برگزیده