تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۱۲۸۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص پوشش بیمه‌ای خراسان شمالی ۳۸ درصد است

‌می‌متالز - استاندار خراسان شمالی گفت: شاخص پوشش بیمه‌ای این استان طبق آمار حدود ۳۸ درصد است و این در حالیست که میانگین کشوری پوشش بیمه‌ای به حدود ۵۵ درصد رسیده است.

به گزارش می‌متالز، محمدعلی شجاعی عصر روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان خراسان شمالی در بجنورد دلیل پایین بودن شاخص پوشش بیمه‌ای در این استان را کم تعداد بودن واحد‌های تولیدی و صنعتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد.
وی اضافه کرد: هم اکنون در این استان حدود ۳۴۰ واحد‌های تولیدی و صنعتی با حدود چهار هزار نفر اشتغال فعالیت دارد.
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی دلیل بالا بودن آمار مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را در این استان کم تعداد بودن واحد‌های اشتغالزا بیان کرد و اظهارداشت: براساس آمار یک چهارم جمعیت این استان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند.
شجاعی راهکار برون رفت از وضعیت فعلی استان را افزایش میزان سرمایه گذاری در حوره‌های تولیدی و اشتغالزایی اعلام کرد.


۶۱ هزار خانوار استان خراسان شمالی تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار دارند


طبق آمار رسمی هم اکنون حدود ۶۱ هزار خانوار از حدود ۲۳۰ هزار خانوار جمعیتی این استان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار دارند و این استان طبق گزارش مرکز آمار ایران در سال ۹۹ کمترین میانگین درآمدی را در بین خانوار‌های شهری و روستایی به خود اختصاص داد.
با وجود پایین بودن میانگین درآمد خانوار در استان خراسان شمالی طبق گزارش رسمی مرکز آمار ایران؛ نرخ کالا و خدمات در این استان به دلیل ضعف زیرساختی حدود چهار درصد از میانگین کشوری بالاتر است.


صدور ۷۶ مجوز بی نام سرمایه گذاری


رییس شورای برنامه ریزی استان خراسان شمالی گفت: برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و تسهیل در صدور مجوز، برای ۷۶ فرصت سرمایه گذاری مجوز بی نام در حوزه‌های مختلف صادر شد و تمام استعلام و محوز‌های لازم نیز اخذ شده است.
شجاعی اظهارداشت: این برنامه در سال حمایت از تولید، مانع زدایی و پشتیبانی‌ها طبق رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد و بخش خصوصی می‌توانند در کمترین زمان برای سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف وارد کار شوند.
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی خواهان تسهیل در امر جذب سرمایه گذاری شد و اظهارداشت: ظرفیت‌های خوبی در این استان برای جذب سرمایه گذاری وجود دارد و باید این ظرفیت‌ها به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی شود.

تعداد واحد‌های صنعتی استان خراسان شمالی رشد بیش از ۲.۵ برابری را تجربه کرد


براساس آمار رسمی میزان سرمایه گذاری صنعتی در شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی درابتدای دولت یازدهم موسوم به دولت تدبیر و امید یکهزار و ۱۳۸ میلیارد ریال بود که این رقم هم اکنون به سه هزار و ۱۹۷ میلیارد ریال رسید و احتمال می‌رود تا پایان در ماه‌ها آینده با بهره برداری تعداد دیگری از پروژه‌های نیمه تمام صنعتی سقف سرمایه گذاری از این میزان نیز فراتر رود.
طبق این آمار تعداد واحد‌های صنعتی استان خراسان شمالی تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید حدود ۱۲۶ واحد صنعتی بود که تا پایان سال ۹۹ تعداد واحد‌های صنعتی استان به ۲۹۵ واحد رسید و رشد بیش از ۲.۵ برابری را تجربه کرد.

منبع: چابک آنلاین

عناوین برگزیده