تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۲۱۲۹۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار هرمزگان:

۲۱۶ معدن در هرمزگان به مزایده گذاشته می‌شود

‌می‌متالز - استاندار هرمزگان با اشاره به آمادگی برای اجرای بزرگترین مزایده معادن استان گفت: ۲۱۶ معدن استان در قالب یک کار بزرگ ملی از ۱۳خرداد جاری به مزایده گذاشته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، فریدون همتی سه‌شنبه شب در نشست شورای معادن استان، افزود: این معادن ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۵۰ نفر را دارند که با واگذاری آن‌ها، نزدیک به یکهزار میلیارد ریال در این معادن سرمایه‌گذاری خواهد شد.
وی بیان داشت: متقاضیانی که توانمندی مالی دارند و یا در حوزه معدن دارای تجربه و فعال هستند، از ۱۳ تا ۲۷ خردادماه جاری فرصت شرکت در این مزایده دارند.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه موادمعدنی متنوعی در استان وجود دارد، تصریح کرد: فعال کردن این معادن، در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و تکیه به ظرفیت‌های داخلی و تکمیل زنجیره‌های صنایع معدنی نقش بزرگی در کشور و استان خواهد داشت.
همتی با اشاره به نتیجه مطالعات اکتشاف پهنه‌های معدنی در هرمزگان گفت: با انجام این مطالعات نتیجه امید بخشی در پهنه معدنی فین و باغات به دست آمد و موجب اکتشاف پنج محدوده با ظرفیت آهن و مس شد که وارد مرحله سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری می‌شود.
وی، معدن را یکی از ظرفیت‌های خوب هرمزگان برشمرد و خاطرنشان کرد: تلاش کردیم مطالعات و اکتشاف پهنه‌های معدنی در استان فعال شود تا با شناخت دقیق، سرمایه‌گذاری متناسب با ظرفیت‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.
هرمزگان دارای ۲۱ نوع ماده معدنی است که ذخیره قطعی معادن استان هم اکنون یک میلیون و ۵۵۸ هزار تُن است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده