تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۲۱۳۰۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مصطفی مرشدی کارشناس تحول دیجیتال:

«شرکت فولاد مبارکه» پیشگام تحول دیجیتال در صنایع کشور است/ توسعه دیجیتال رقابت پذیری فولاد مبارکه را با دنیا تسهیل می‌کند

‌می‌متالز - کارشناس تحول دیجیتال گفت: شرکت فولاد مبارکه پیشگام طرح تحول دیجیتال در صنایع کشور محسوب می‌شود و نخستین گام در این طرح را با تفاهم نامه با ایرانسل برداشت.

به گزارش می‌متالز، مصطفی مرشدی با اشاره به اهمیت امضای تفاهم نامه ایجاد شبکه ۵G فی ما بین شرکت فولادمبارکه با ایرانسل اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه در صنعت فولادسازی کشور پیشرو است و بنا به گفته مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه توسعه طرح تحول دیجیتال ضروری است.

وی افزود: طرح تحول دیجیتال با سودآوری، بهره وری، کاهش هزینه‌ها و توان رقابتی همراه است؛ به ویژه در شرکت‌های فولادسازی که با صنایع B۲B ارتباط مستقیمی دارند.

این کارشناس تحول دیجیتال تصریح کرد: به طور قطع توسعه طرح تحول دیجیتال رقابت پذیری شرکت‌های فولادسازی نظیر فولاد مبارکه را با دنیا تسهیل می‌کند.

مرشدی نسل پنجم ارتباطی (۵G) را از زیرساخت‌های اساسی در حوزه تحول دیجیتال برشمرد و توضیح داد: هنوز مزیت رقابتی ۵G بر WIFI ۶ ثابت نشده است، اما به نظر می‌رسد شبکه لورا (LORA WAN) که یک پروتکل توان پایین با برد وسیع است برای اتصال بخش‌های مختلف شرکتی نظیر فولاد مبارکه در تحقق طرح تحول دیجیتال مناسب‌تر باشد.

وی با بیان اینکه تقاهم نامه ایجاد شبکه ۵G نخستین گام از ایجاد زیرساخت طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه است، گفت: ۵ لایه شامل ادوات اینترنت اشیا، درگاه اینترنت اشیا، ذخیره سازی اطلاعات، فرایند‌ها و در نهایت هوش مصنوعی و تحلیل داده در مسیر تحقق طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه در چشم انداز پیاده سازی الزامی است.

مرشدی تاکید کرد امضای تفاهم نامه ایجاد شبکه ۵G فی مابین شرکت فولاد مبارکه و ایرانسل اقدام ضروری و مهمی است و ابراز امیدواری کرد با ایجاد اکوسیستم‌هایی از شرکت‌های توانمند در داخل کشور، بتوان لایه‌های بعدی که به آن اشاره شد را پیاده سازی و بومی سازی کنند.

این کارشناس تحول دیجیتال، شرکت مشاوره پوسکو (از زیرمجموعه‌های شرکت فولاد کره جنوبی) را شاخص‌ترین شرکت مشاوره تحول دیجیتال در زمینه فولاد معرفی کرد و افزود: اقدام شرکت فولاد مبارکه در این مسیر می‌تواند جایگاه این شرکت را در بازار‌های جهانی نگه دارد.

وی افزود: در مسیر طرح تحول دیجیتال نیاز است که شرکت‌های فعال در این حوزه در قالب اکوسیستم نسبت به توسعه اینترنت اشیا، تحلیل داده، ذخیره سازی، مدیریت خودکار فرآیند‌ها و یادگیری ماشین اقدام کنند و یاری رسان این طرح در شرکت‌های پیشرو نظیر شرکت فولاد مبارکه شوند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده