تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۴۶۴
کد خبر: ۲۱۳۰۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد ریالی برای توسعه صنعتی گلستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: احداث یا توسعه ۹۶۱ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار و ۶۶ میلیارد ریالی طی هشت سال گذشته گلستان صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، حسین طلوعیان افزود: احداث یا توسعه ۹۶۱ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار و ۶۶ میلیارد ریالی طی هشت سال گذشته گلستان را در مسیر توسعه قرار داده و رنج چندین ساله کم‌توجهی نبود زیرساخت و استقرار واحد‌های صنعتی در این استان را به فراموشی سپرده است.

وی بیان کرد: گلستان با جمعیت ۱.۹ میلیون نفر و گستره تقریبی ۲۱ هزار کیلومتر مربع، هزار و ۶۸ واحد صنعتی فعال در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی، فولاد، لوازم پزشکی، سلولزی، مواد غذایی، خودرو، سیمان، معدنی، لبنیات، صنایع ساختمانی، قیر، سورتینگ و بسته بندی، کودآلی، آرد و نان، رنگ و دارو دارد که ۹۰ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان ادامه داد: مطابق آخرین داده‌های دفتر مطالعات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز آمار ایران، گلستان پس از یزد، خراسان جنوبی، قم و سمنان در جایگاه پنجمین استان برخوردار از امنیت سرمایه‌گذاری قرار گرفته و همین عامل در کنار برخورداری از ظرفیت‌های متنوع طبیعی، معدنی، صنعتی و نیز داشتن چهار مرز زمینی، دریایی، هوایی و ریلی و تولید انواع محصولات کشاورزی، این استان را به منطقه مستعد جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

طلوعیان تصریح کرد: این ظرفیت‌ها و حمایت‌های اعتباری دولت برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز و پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی سبب شد به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان طی هشت سال گذشته ۹۶۱ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار و ۶۶ میلیارد ریال با ایجاد ۱۱ هزار و ۴۳۶ فرصت شغلی در این استان احداث و یا توسعه یابند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده