تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۷
بازدید: ۵۴۷
کد خبر: ۲۱۳۰۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد:

۵۰ درصد سود سهام عدالت تا عید قربان واریز می‌شود

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تلاش می‌کنیم ۵۰ درصد باقیمانده سود سهام عدالت تا قبل از عید قربان به حساب سهامداران واریز شود.

به گزارش می‌متالز، فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران گفت منتظر ارائه اطلاعات و گزارش‌های مالی شرکت‌های سرمایه پذیر هستیم تا بتوانیم در اولین فرصت بقیه سود سهامداران عدالت را پرداخت کنیم.

وی همچنین با اشاره به هفت مصوبه برای حمایت از بازار سرمایه گفت: در شورای هماهنگی اقتصادی نیز بر اجرای مصوبات تاکید شد و این مصوبات در مراحل اداری ابلاغ است.

وزیر اقتصاد همچنین درباره قانون بودجه برای دریافت مالیات از خودرو‌ها و خانه‌های لوکس افزود: آیین‌نامه مربوطه را برای دولت فرستادیم و پس از تصویب به سرعت اجرایی خواهد شد.

وی درباره سهم مالیات در بودجه نیز گفت: میزان درآمد‌های مالیاتی سال ۹۷ حدود ۱۰۷ هزار میلیارد تومان بوده که در سال ۹۸ به ۱۴۰ هزار و در سال ۹۹ به حدود ۱۹۱ هزار میلیارد تومان رسیده که این جهش قابل ملاحظه است.

وی با بیان اینکه سال قبل هزینه دولت در بودجه عمومی حدود ۵۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است افزود: امسال این عدد به هزار و دویست هزار میلیارد تومان رسیده که به خاطر تغییر در بعضی از تعاریف بوده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده