تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۱۳۳۹۲
سرویس خبر : انرژی

استقرار بازرسان سازمان بازرسی در وزارت نیرو برای بررسی دلایل قطعی برق

‌می‌متالز - رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پیرو مأموریت رییس قوه قضائیه درباره بررسی دلایل قطع برق در کشور، بازرسان سازمان با یک برنامه بازرسی فوق‌العاده در وزارت نیرو مستقر شده‌اند.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام حسن درویشیان، رییس سازمان بازرسی کل کشور در محل این سازمان با رضا اردکانیان، وزیر نیرو دیدار و گفتگو کرد.

درویشیان در این دیدار با اشاره به نگرانی‌ها درباره قطع سراسری برق در کشور گفت: وزارت نیرو باید افزایش مصرف را از قبل پیش‌بینی می‌کرد تا این‌طور غافلگیر نشود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر کار کارشناسی سازمان گفت: نگاه سازمان بازرسی کل کشور به موضوعات کارشناسی است و به‌هیچ‌وجه پیش‌داوری نمی‌کنیم. اما اگر به کوتاهی برسیم و اگر سوء جریانی رخ داده باشد حتماً پیگیری می‌کنیم.

درویشیان با اذعان بر اینکه تولید برق، یک موضوع فرابخشی است افزود: دستگاه‌های دیگر نیز در این حوزه مسوول هستند که از آن‌ها نیز توضیح خواهیم خواست. باید مشخص شود که کوتاهی شده است یا محذوراتی وجود داشته است. از این رو به دلیل حساسیت موضوع و با دستور رییس قوه قضائیه یک برنامه بازرسی فوق‌العاده در دستور کار سازمان است و هم‌اکنون بازرسان سازمان در وزارت نیرو مستقر هستند.

این عضو شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به مشترک بودن مأموریت رییس قوه قضائیه در خصوص بررسی دلایل قطع سراسری برق با دادستانی کل کشور گفت: طی مذاکره‌ای که با دادستان کل کشور داشتم قرار شد با حضور نماینده دادستان کل کشور یک کار مشترک انجام شود و از این رو لازم است؛ وزارت نیرو همکاری لازم را داشته باشد تا بتوانیم در یک فضای کارشناسی این موضوع را بررسی کنیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش آن را ارائه دهیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگر از سخنان خود با تأکید بر استفاده از ظرفیت انرژی تجدیدپذیر هم گفت: متأسفانه در حوزه انرژی تجدیدپذیر پیشرفت خوبی نداریم و بخش خصوصی در این حوزه اعتمادی به دولت ندارد. به نظر می‌رسد اگر در این حوزه دولت تمرکز بیشتری داشته باشد و بخشی از مشکلات تولید برق مرتفع خواهد شد.

در ادامه رضا اردکانیان، وزیر نیرو از جمله دلایل قطعی برق را افزایش بار مصرف شبکه به دلیل گرمای زودهنگام هوا و همچنین استخراج غیرقانونی رمزارز‌ها عنوان کرد.

در بخش دیگر این نشست وزیر نیرو و برخی از معاونین وی به سؤالات رییس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اقدامات وزارتخانه در برخورد با مزرعه‌های غیرقانونی رمزارزها، شرایط استفاده از مازوت در نیروگاه‌های برق، وضعیت فعلی شبکه سراسری برق و موعد اتمام قطعی برق پاسخ دادند.

در این نشست معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی و بازرس کل امور نیرو و ارتباطات سازمان بازرسی کل کشور و برخی معاونین وزیر نیرو حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده