تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۳۸۹
کد خبر: ۲۱۳۶۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۸ هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۸ هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۸ میلیارد و ۴۴۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان در بیش از ۵۳۹ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۸ هزار و ۸۲۳ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۴۱ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و سایپا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۲۸۲ واحد، کل (هم‌وزن) ۳۲۰۲ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۰۶۳ واحد، آزاد شناور ۱۲۱۵۲ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۷۰۷۹ و ۱۵۷۱۲ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۴۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۸ هزار و ۸۳۱ میلیارد تومان در ۲۳۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۷۵ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۴۸۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بیمه تجارت نو و صنعتی مینو شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، زغال سنگ پرورده طبس و نفت ایرانول بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده