تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۱۳۵۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل بانک صادرات:

برنامه ۳۰ماهه خروج از زیان "وبصادر" نتیجه داد/ طرح جدید و تحلیلی کوتاه از سهام

‌می‌متالز - مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به نتیجه برنامه ۳۰ ماهه با خروج از زیان انباشته و اصلاح ساختار مالی از طرحی جدید برای افتتاح ۱۱۰ شعبه نوین و طراحی سوپر اپلیکیشن پرداخت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حجت اله صیدی در جمع مدیران و رؤسای حوزه‌ها و شعب استان گلستان گفت: بانک صادرات در بین بانک‌های بزرگ، اولین بانکی است که ۳۱ خرداد مجمع برگزار می‌کند و بر اساس صورت‌های مالی بطور کامل از زیان انباشته خارج و ساختار مالی آن اصلاح شده است. در حالی که سال ۹۶ روزانه ۱۰ میلیارد تومان زیان می‌داد، اما طوفان‌های سهمگین را از سر گذراند.

وی افزود: "وبصادر" از نظر منابع، مصارف و نقش در تولید در وضعیت بسیار مناسبی است. منابع یا مستقیماً وارد بخش تولید شده یا در زنجیره تولید است. برنامه ۳۰ ماهه برای بهبود شاخص‌های مالی در سه مرحله توقف روند افزایشی زیان، بازگرداندن به روند کاهشی زیان و ورود به منطقه سود به نتیجه رسیده است.

این مقام مسوول ادامه داد: ۲۲۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات اعطایی بانک در بخش تولید پرداخت شده است. در حوزه تسهیلات اعطایی به بخش‌های آسیب‌دیده از کرونا بالاترین درصد را داشته و نتیجه تلاش‌ها بصورت ترازنامه مطلوب و صورت سود و زیان مناسب و وضعیت خوب در بازار سرمایه نشان داده است که البته اگر شاخص کل بورس روزانه یک تا دو درصد افت نداشت، قیمت سهام بانک هم امروز در اوج می‌بود.

صیدی گفت: کاهش قیمت سهام هم بیشتر از افت شاخص بورس نبود که نشان از اقبال سهامداران دارد. البته در زمان افت شاخص، مردم تمایل چندانی به خرید سهام ندارند، اما این سهم از نقدشوندگی مطلوبی برخوردار است؛ بنابراین ثروت بانک افزایش یافته و دارایی‌ها با کیفیت شده است. به نحوی که در پایان سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان با دولت تهاتر بدهی صورت گرفت و ۱۲ هزار میلیارد تومان سهام ارزشمند و با کیفیت از دولت دریافت شد.

وی با اشاره به لزوم آمادگی برای ورود به مرحله نوینی از فعالیت‌های بانک، توضیح داد: بانک صادرات باید برای قرن ۱۵ آماده شود و طرحی به نام "صاد ۱۴۰۱" تعریف شده و در مرحله اول تا پایان سال ۱۱۰ شعبه نوین از لحاظ دکوراسیون و عملیات افتتاح خواهد شد. همچنین با طراحی سوپر اپلیکیشن پرداخت، سوابق و داده‌ها ثبت خواهند شد و مردم با خرید از طریق بانک صادرات، مطمئن می‌شوند کالا یا خدمات استاندارد دریافت خواهند کرد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده