تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۱۳۶۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر صمت در جمع خبرنگاران:

تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با نقش آفرینی واحد‌های صنعتی و معدنی کشور امکان پذیر است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت، تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف کشور را با تکیه بر توان و ظرفیت‌های سرشار واحد‌های صنعتی و معدنی امکان پذیر دانست.

به گزارش می‌متالز، وزیر صمت در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه هتل سنتی کپری منوجان در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های معدنی بسیار شهرستان منوجان، گفت: در این شهرستان اکتشافات خوبی در حوزه معادن مس و کرومیت صورت گرفته و در حال بهره برداری است که امروز نیز یک کارخانه کنسانتره کرومیت افتتاح شد و این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: آنچه در قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی اتفاق افتاد، می‌بایست در سایر نقاط کرمان و کشور نیز تحقق بیاید.

رزم حسینی تصریح کرد: یکی از شرکت‌هایی که در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در جنوب کرمان و شهرستان منوجان اقدامات و فعالیت‌های بسیار خوبی صورت داده، شرکت گهر زمین است که ظرفیت‌های سرشار خود را در مسیر توسعه محیط پیرامون خود نیر به کار گرفته است.

رزم حسینی بیان کرد: این شرکت در منوجان به صورت داوطلبانه فعالیت‌های بسیار خوبی را از سال ۹۳ آغاز کرده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته و امروز می‌بینیم که در حوزه اکتشاف معادن، گردشگری و توانمند سازی مردم اتفاقات خوبی افتاده است.

وزیر صمت با اشاره به طرح بزرگ آزادسازی معادن غیرفعال کشور خاطر نشان کرد: اکتشافات یکی از کار‌های مهم وزارت صمت در سراسر کشور است و با واگذاری پهنه‌های جدید معدنی، تمام شرکت‌های بزرگ معدنی، فولادی و حوزه فلزات رنگین را موظف کردیم در این عرصه بیش از پیش فعالیت کنند.

وزیر صمت تصریح کرد: حدود ۶ هزار پهنه جدید را از طریق مزایده عمومی شروع به واگذاری کردیم که شرکت‌ها می‌توانند اقدام به سرمایه گذاری نموده و از ظرفیت‌های ایجاد شده در این طرح عظیم بهره ببرند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده