تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۶
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۱۳۸۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حذف امضا‌های طلایی وزارت صمت/ راه اندازی۷کارخانه در مناطق‌کم‌برخوردار کرمان نویدبخش آینده روشن

‌می‌متالز - گرچه این روز‌ها تنور سیاه‌نمایی اقدامات نظام و دولت داغ است، اما تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دولتمردان براساس آمار‌ها و وضعیت استان کرمان، در شرایط سخت فعلی نشان از گام گذاشتن در مسیر تحول اقتصادی کشور و این استان دارد و افتتاح هفت کارخانه در مناطق جنوبی کرمان از مصادیق اینگونه تلاش هاست.

به گزارش می‌متالز، گرچه این روز‌ها تنور سیاه‌نمایی اقدامات نظام و دولت داغ است، اما تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دولتمردان براساس آمار‌ها و وضعیت استان کرمان، در شرایط سخت فعلی نشان از گام گذاشتن در مسیر تحول اقتصادی کشور و این استان دارد و افتتاح هفت کارخانه در مناطق جنوبی کرمان از مصادیق اینگونه تلاش هاست.

با اینکه در تمامی دنیا ماه‌های پایانی دولت‌ها با انتقادات و همچنین کمرنگ شدن فعالیت‌ها و بی‌انگیزگی همراه می‌شود، اما در ایران و استان کرمان همانگونه که از نتیجه اقدامات انجام شده، افتتاح‌ها، افزایش روزانه سرمایه‌گذاری‌ها و نمودار صعودی اقتصاد استان برمی‌آید، خدمت با شدت و توانی دوچندان‌تر در جریان است.

خدمت‌گذارانی که بی توجه به تمامی انتقاد‌ها و مانع‌تراشی‌ها همچنان به آینده این مرز و بوم امیدوارند و با آمار و ارقام امیدوار کننده، هرکدام نقشی زیبا بر بوم اقتصاد ایران و استان کرمان می‌زنند.

در این زمینه رشد ۵۲ درصدی صادرات استان کرمان، سرمایه‌گذاری ۲۰۰ هزارمیلیارد تومانی در صنایع و معادن و همچنین ۳۰ هزار میلیارد تومانی در صنایع دانش بنیان و افتتاح ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه با حضور وزیر صنعت با استفاده از توان داخلی کشور، درست در شرایط شدیدترین تحریم‌های تاریخ و شیوع ویروس کرونا که اقتصاد جهان را تسلیم کرده، محقق شده است.

در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم که در ۲روز پایانی هفته‌ای که گذشت به استان کرمان شاهد افتتاح و بهره برداری از هفت کارخانه در نقاط جنوبی و کم برخوردار این استان بودیم که خود نوید بخش آینده روشن این مناطق به لحاظ اشتغال پایدار و رفاه عمومی مردم این مناطق خواهد بود.

سه کارخانه در جیرفت به بهره برداری رسید

با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت کارخانه‌های تولید کنسانتره مس، آرد الماس و صنایع چاپ و بسته بندی هلیل سبزواران در شهرستان جیرفت به بهره برداری رسید.

رییس سازمان صمت جنوب کرمان در این خصوص گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن و سرمایه گذاری سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

مسلم مروجی ذخیره معدن این کارخانه را ۲ میلیون و ۹۶۷ تن اعلام کرد.

وی به بهره برداری از کارخانه آرد الماس در شهرک صنعتی جیرفت اشاره کرد و گفت: این کارخانه با ظرفیت ۶ هزارتن در ماه به بهره برداری رسید.

به گفته مروجی این طرح با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال برای ۳۴ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

وی همچنین به افتتاح صنایع چاپ و بسته بندی هلیل سبزواران در شهرک صنعتی جیرفت اشاره کرد و ظرفیت این کارخانه را ۲ هزارتن در سال برشمرد و میزان سرمایه گذاری این طرح را ۱۰ میلیاردتومان اعلام کرد.

بهره برداری از کارخانه کرومیت منوجان

رییس سازمان صمت جنوب کرمان اضافه کرد: با حضور وزیر صمت و استاندار کرمان کارخانه کرومیت منوجان با سرمایه گذاری ۷۹۰میلیاردریال در جنوبی‌ترین نقطه این استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ذخیره معدن کرومیت منوجان یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن است، گفت: این طرح زمینه اشتغالزایی یکصد نفر را بطور مستقیم نیز فراهم شده است.

مروجی افزود: اجرای چنین طرح‌هایی موجبات اشتغال پایدار و آبادانی این منطقه را که در جنوبی‌ترین نقطه استان کرمان واقع شده رانیز فراهم می‌سازد.

بازدید از معین‌های اقتصادی شرکت گهرزمین (کارگاه‌های قالی بافی و تولید لباس) و کارخانه کولرسازی از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در منوجان است.


کارخانه تولید کنسانتره طلای فاریاب افتتاح شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: با حضور وزیر صمت و استاندار کرمان کارخانه تولید کنسانتره طلای شهرستان فاریاب در جنوب این استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها شاهد بهره برداری از کارخانه تولید کنسانتره طلای شرکت معدن جویان فولاد آریا هستیم.

مروجی تصریح کرد: کارخانه تولید کنسانتره طلای فاریاب با ظرفیت تولید سالانه ۶۵ کیلوگرم آغاز بکار کرده است.

وی افزود: این کارخانه توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مروجی ذخیره معدن طلای این منطقه را یک میلیون تن اعلام کرد و اظهار داشت: هم اکنون با راه اندازی این کارخانه برای یکصد نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد شده است.


۲ کارخانه در فاریاب استان کرمان به بهره برداری رسید

فرماندار فاریاب نیز گفت: با حضور رزم حسینی طرح خردایش و دانه بندی سیلیس میکرونیزه و کارخانه تولید کنسانتره سیلیس شرکت تولیدات معدنی سپهر ماهان درخشان شهرستان فاریاب در جنوب استان کرمان به بهره برداری رسید.

علی نیکنفس عنوان کرد: این طرح با ظرفیت ۱۸هزار تن و ۷۰ نفراشتغالزایی در زمینی به مساحت پنج هکتار و با اعتبار پنج میلیارد تومان به بهره برداربی رسید.

وی از افتتاح کارخانه تولید کنسانتره سیلیس شرکت تولیدات معدنی سپهر ماهان درخشان با حضور وزیر صمت خبر داد و ظرفیت تولید سالانه این کارخانه را ۱۸ هزار تن اعلام کرد.

وی میزان سرمایه گذاری این طرح را ۵۰۰ میلیارد ریال برشمرد و از اشتغالزایی مستقیم این طرح برای ۷۰ نفر خبر داد.

دستاورد‌ها و اقدامات دولت گویی هرکدام همچون تکه‌هایی از یک پازل برای تحقق برنامه راهبردی ششم توسعه و سیاست‌های عالی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری تنظیم شده که درک نتیجه آن کار دشواری نیست و تنها ذهنی بی‌طرف و بدون کینه می‌خواهد.

امام جمعه کرمان تحول معادن استان را قابل قدردانی دانست

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این خصوص گفت: وزیر صمت فعلی که زمانی استاندار کرمان بود و در دوران مدیریتش خدمات بسیار ارزشمندی به جای گذاشتند و مدیریت اجرایی استان دست استانداری است که هم جوان و هم با تجربه است و ما قدردان هستیم، سرمایه دیگر ما مجمع نمایندگان تازه نفس و پر کار استان است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی تحولات حوزه معدن را قابل قدردانی دانست و تاکید کرد: نیرو‌های کاری در کرمان جوان‌تر شدند و وقتی به جوان‌ها اعتماد کنیم ثمره آن نیز نشاط و شادابی و پویایی است.

امام جمعه کرمان گفت: سود دهی شرکت‌های استان، بخشی از محرومیت زدایی استان را بر عهده دارند و خوشبختانه همانگونه که طی این مدت در زمینه صنعت در کشور اتفاقات بزرگی افتاد، در استان نیز گام‌های ارزشمند و بسیار خوبی برداشته شده است.

استاندار کرمان نیز از سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی سه شرکت مهم در استان خبر داد و گفت: این اتفاق خوب در جهت توازن و توسعه در استان است و بزودی شاهد تحولی بزرگ خواهیم بود.

علی زینی وند با اشاره به زحمات و تلاش‌های وزیر صمت در جهت پیشرفت کرمان اظهار داشت: پروژه‌ها و طرح‌های زیادی به لطف وزیر صمت در کرمان کلید خورد که بخش عمده‌ای از این اقدامات افتتاح شده است که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌ها این بود روندی که در استان هست ادامه پیدا کند، خاطرنشان کرد: اکثر طرح‌ها به گونه‌ای اند که با هر ساز و کار دولتی متزلزل نشود و از این به بعد به فعالیت خود ادامه دهند، همچنین از سه شرکت مهم استان جهت تلاش در راستای توسعه استان قدردانی می‌کنیم.

این مقام مسوول ادامه داد: گل گهر به زودی آماده کلنگ زنی نیروگاه هزار واتی است همچنین در حوزه آب با تلاش‌های وزیر صمت و مجموعه استان آب خلیج فارس به کرمان آمده است و ما برای تامین اعتبار در این وضعیت کشور توانستیم ۱۰۰ میلیارد تومان از تنش آبی بگیریم و امیدواریم ۵۰۰ میلیارد مابقی را از شرکت‌ها بگیریم تا برای بحران امسال آب خلیج فارس را به کرمان آوریم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی در فعالیت‌های دانش‌بنیان نوین کرمان گفت: وزیر صمت با کلیت طرح احداث این شرکت‌های دانش بنیان، مخالفتی نداشته است.

زینی‌وند افزود: ریل‌گذاری خوبی در حوزه‌های مختلف این استان کرمان اجرا شده که تا پیش از استقرار دولت سیزدهم باید ادامه یابد.

صادرات کرمان ۵۲ درصد افزایش یافت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: صادرات واحد‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی این استان به ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار در سال ۹۹ رسید که ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشته است.

مهدی حسینی‌نژاد افزود: این استان رتبه دوم رفع تعهدات ارزی را با اجرای ۹۱ درصد آن کسب کرد، این آمار در حالی است که میانگین استان‌ها ۷۲ درصد بوده و در این خصوص در رتبه دوم کشور قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: فصل صادرات است و اگر مشکل بازه زمانی، رفع تعهدات ارزی برطرف نشود محصول پسته دچار چالش می‌شود و پیشنهاد شده رفع تعهد ارزی برای سال‌های ۹۷ و ۹۸ تا پایان آبان ماه تمدید شود که صادرکنندگان ما دچار چالش نشوند.

نزدیک یک میلیارد دلار از واردات فولاد کشور داخلی‌سازی شد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با تولید الکترود‌های گرافیکی ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار واردات صنعت فولاد کشور را در استان کرمان داخلی سازی کردیم.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: این اقدام اکنون اجرایی شده و ۲ پایه مواد نفتی و زغال دارد که اولویت تامین مواد اولیه این محصول را در استان کرمان بگذاریم.

وی اظهار داشت: در ارتباط با تولید کربن فعال از زغال نیز می‌توانیم فرایند تولید بعدی را انجام دهیم که پربازده است و تفاهم نامه همکاری برای خرید کربن فعال در استان کرمان در دستور کار قرار گرفته که تولید آن دانش بنیان می‌شود.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری برگزاری مزایده‌های معدنی محدوده‌های غیرفعال استان گفت: معادنی که حبس شدند و می‌توانند به مجموعه اشتغال، تولید و خلق ثروت در استان بینجامند، که باید به سرعت عملیاتی شوند.

دیگر نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب آشامیدنی شهر کرمان تامین می‌شود گفت: انتقال یک خط لوله برای تامین آب آشامیدنی مردم شهر کرمان اختصاص یافته که اجرای این طرح به یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محمدمهدی زاهدی افزود: سازمان برنامه و بودجه، ۵۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار را از محل ماده ۵۶ می‌پردازد.

وی اظهار داشت: همچنین مقرر شد مابقی تامین مالی این پروژه، توسط صنایع کرمان تامین شود و شرکت ملی مس ایران باید سرمایه گذاری خود را در این استان بیشتر کند و رسالت اجتماعی خود را افزایش دهد.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معادن بزرگ اعتباراتی برای استان کرمان بگذارند تا اشتغالزایی مورد نیاز محقق شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر توسعه فعالیت‌های ذاتی خود ازجمله صنایع، معادن و بازرگانی کشور در حوزه‌های دیگر همچون کشاورزی، تامین و تولید انرژی آب و برق و به حوزه مانع زدایی‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی کشور ورود کرده و موفقیت‌های بسیاری در این حوزه‌ها کسب کرد که در ادامه تشریح می‌شود.

همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت ۱۰ هزار و ۴۰ مگاوات برق را در کشور تولید می‌کند که آماده دریافت مجوز‌های آن هستیم و این میزان تولید انرژی صنعت کشور را احیا می‌کند.

رزم حسینی افزود: امروزه کشور گرفتار کمبود برق شده و محبور به تامین آن هستیم.

وی اظهار داشت: در این خصوص نیروگاه جنوب یکهزار و ۵۰۰ مگاوات، صنایع ملی مس ۸۰۰ مگاوات، گل گهر یکهزار و ۳۰۰ مگاوات، نیروگاه ایرانکو و فولاد خوزستان هرکدام ۵۰۰ مگاوات تولید می‌کنند.

رزم حسینی افزود: کشور از قطعی برق خسارت‌های بسیاری می‌دهد باید سرمایه گذاری جدید در این حوزه می‌شدکه متولیان صنعت و معدن آن را انجام می‌دهند.

رشد صادرات

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت با داشتن ۳۸ درصد تولید ناخالص داخلی و ۴۰ درصد اشتغال کشور یکی از وزارت خانه‌های مهم ایران محسوب می‌شود، در دوران تحریم‌ها و کرونا مداخلاتی در این وزارت صورت می‌گرفت که مشکلاتی برای کارافرینان صنایع و بازرگان ایجاد کرد.

وی بیان داشت: در پایان سال گذشته اقتدار وزارت صنعت، معدن و تجارت برگشت، این اقتدار متولی تولید، صادرات و واردات با حمایت رییس جمهور اتفاق افتاد.

رزم حسینی تصریح کرد: پیش از این، صادرکنندگان در راهرو‌های دادگاه‌ها می‌رفتند و برخی محکوم می‌شدند، در شرایطی که کشور نیاز به ارز صادراتی داشت و در بحران تحریم بودیم.

وی ادامه داد: با قانون مصوبه ۱۷۷ پرونده‌های قضایی به وزارت صمت برگشت که کاری شجاعانه بود و خرسندی مقام معظم رهبری را به دنبال داشت.

وی یادآورشد: صادرکنندگان در فرهنگ دینی مجاهدان اقتصادی هستند، اما این افراد در شرایطی قرار گرفتند که برخی از آنان صحنه را خالی کردند و با برگشت تمام پرونده‌ها به وزارت صمت رشد صادراتی را شاهد بودیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون کارخانه‌ای در کشور نمی‌بینیم که به علت مواد اولیه تعطیل شده باشد و این اقدام باعث شد از محل صادرات مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد کنیم.

وی با بیان اینکه رشد صادراتی و تامین کالای اساسی به دنبال آن افزایش یافت گفت: رشد صادرات ما ۵۰ درصد طی ۲ تا سه ماه گذشته افزایش یافت و همچنین با شیب صادرات کشور ۷۴ میلیارد دلار مبادلات تجاری در سال ۹۹ داشتیم.

رزم حسینی تاکید کرد: ۱۴۶ میلیون تن کالا در سال گذشته واردات و صادرات داشتیم و گردش چرخ صنعت کشور سبب فراوانی کالا شد.

آب خلیج فارس ۸۲۱ کیلومتر به استان‌های کرمان و یزد منتقل شد

رزم حسینی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ باید مثل قارچ رشد و در کشور تکثیر شوند، معادن به این نتیجه رسیدند که آب خود را تامین کنند، امروزه اب خلیج فارس پس از طی ۸۲۱ کیلومتر به اردکان رسیده که افتخار بزرگی است که از بانیان قدردانی می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح مخالفت‌های بسیاری داشت، اما امروز خط دوم اجرا می‌شود، و استان کرمان در شاهراه انتقال از دریا به کویر قرار گرفته است.

چهار منطقه کشور به پالایشگاه گیاهان دارویی تبدیل می‌شود

رزم حسینی عنوان کرد: ایران مهد گیاهان دارویی است، مواد اولیه چهار استان خراسان رضوی، کرمانشاه وکاشان با وجود ظرفیت‌ها به پالایشگاه گیاهان دارویی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: چهارمین منطقه شهرستان رابر استان کرمان است که مطالعات آن انجام شده و پالایشگاه گیاهان دارویی با همکاری گل گهر در این منطقه نیز ایجاد می‌شود.

معادن کشور فوق العاده فعال شد

وزیر صمت اضافه کرد: در این وزارت به ۲۰ استان سفر کردم، معادن فوق العاده در این دوره فعال شد و از این موارد می‌توان به فعال سازی معادن جنوب کرمان پس از ۴۰ سال اشاره کرد که جنوب کرمان در صورت توجه اکتشافات به اندازه شمال استان معادن خواهد داشت.

رزم حسینی با بیان اینکه باید به سمتی رویم که در کشور تمام شرکت‌های نفتی در خدمت توسعه پایدار قرار گیرد گفت: پس از ۱۰۰ سال تولید نفت مردم پیرامون آن در مسجد سلیمان و دیگر مناطق فقیرند که این مشکل ما است.

وی تاکید کرد: نباید بین مردم پول پخش کرد و بسته غذایی داد بلکه باید مردم را توانمند کرد که این کار در قلعه گنج انجام شد.

وزیر صمت گفت: اگر مطالبه کردید و محافظه کاری و عافیت طلبی نکردید کشور ساخته می‌شود، مدلی که متعلق مقام معظم رهبری بود.

رزم حسینی افزود: تنها نباید از ظرفیت شرکت‌های بزرگ معدنی برای احداث جاده اصلی که مسوولیت دولت است، بخواهیم که آن را بسازند، کشور را با شرکت‌ها می‌سازند نه با دولت ها.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار صادرات و ۸۵ میلیون تن تولید پتروشیمی داشتیم گفت: استان کرمان با بخش خصوصی و احیای انجمن‌ها باید فعال شود.


هزینه معادن و بخش خصوصی برای ساخت کشور

وی اضافه کرد: معادن باید برای ساخت کشور هزینه کنند در استان کرمان زمانی که پروژه معدن مس درالو شهرستان رابر را می‌خواستند اجرا کنند ایراد جزئی می‌آوردند، اما مس سود آوراست باید با درامد آن خلق ثروت جدید کرد.

رزم حسینی افزود: ۶۰ هزار میلیارد تومان‌در استان کرمان سپرده گذاری می‌شود که این اعتبار بیش از بودجه دولت می‌تواند در ساختن این استان کمک کند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضا و شمشیر حکومت زمانی پشت اقتصاد بیاید سرمایه گذار دلگرم می‌شود، به صورت دستوری کاری نمی‌شودباید با گفتگو و تعامل مشکلات را رفع کنیم.

رزم حسینی ابراز داشت: نقدینگی کشور در سال گذشته سه میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بوده درحالی که یکهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی به ۱۰ درصد پرداخت شده و در حالی که جمهوری اسلامی به معنی توزیع عادلانه ثروت است.

وزیر صمت عنوان کرد: خود را موکول به چند شرکت معدنی نکنید اگر فولاد نبود، در تحریم‌ها دوام نمی‌اوردیم که کالا‌های اساسی و مواد اولیه را با درامد ارزی حاصل از صادرات مواد پتروشیمی و فولاد تامین کردیم.

رزم حسینی با اشاره به میزان ۶ هزار معدنی که امروز آزادسازی می‌شود گفت: این امر با کاداستر، دولت الکترونیک و شفاف به مردم ارائه می‌شود که می‌توانند در آن شرکت کنند، اختیارات را گام به گام به استان‌ها دادیم و تا جایی بتوانیم آن را ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه کشور با شرکت‌های برتر ساخته می‌شود افزود: در کشور ۵۰۰ شرکت برتر داریم که ۱۰۰ شرکت را انتخاب کردیم و سال گذشته ۴۵۱ هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری بخش خصوصی صادر شد که این آمار تا پایان دولت به یک میلیون می‌رسد.

وی عنوان کرد: گرانی وجود دارد و دلایل آن روشن و شفاف است، ریشه‌های این پدیده حجم نقدینگی و نرخ دلار در کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نرخ ارز ۱۰ برابر و حجم نقدینگی موجب گرانی شد، اما تولید کشور چرخید.

تنها هفت درصد از کشور قابل معدن کاری است

وی تاکید کرد: هفت درصد از کل جغرافیای کشور در اختیار وزارت صمت قرار دارد و مابقی را انرژی هسته‌ای یا محیط زیست یا میراث فرهنگی بلوکه کرده است.

استاندار سابق کرمان افزود: سه درصد از هفت درصد پهنه‌های در اختیار وزارت صمت را اکتشافات معدنی کردیم در حالی که کشور استرالیا هفت بار غربال شده است و اینگونه باید بازار کشور و دنیا را در دست گرفت.

رزم حسینی گفت: حذف امضا‌های نکبت بار طلایی ریشه فساد است، شبکه فساد امکانات بسیاری در اختیار دارند.

وی ادامه داد: تا به امروز یک برگه مجوز تولید کنستانتره ۱۰۰ میلیارد تومان معامله می‌شد، مصوب کردیم که هرکسی در ایران مجوز تولید فولاد کنستانتره به شرط تامین خوراک توسط خود افراد به راحتی صادر شود.

رزم حسینی افزود: با این اقدام دیگر امضای طلایی در وزارت صمت نداریم لذا قیمت مجوز ۱۰۰ میلیارد تومانی در بازار سیاه به ۲ هزار تومان می‌رسد.

وی اضافه کرد: ۹۱ درصد رفع تعهد ارزی در استان کرمان در حالی که میانگین کشور ۷۲ درصد است یک افتخار محسوب می‌شود و صداقت استان را نشان می‌دهد.

مانع تولید دیگری در وزارت صنعت نداریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: مانع زدایی جزو مطالبات ما از نمایندگان است در ستاد اقتصادی دولت دستور کار سه کار مصوب شد مانعی دیگر در وزارت صمت نداریم.

رزم حسینی ادامه داد: موانع دیگر وزارت‌خانه‌های دولتی را به دبیرخانه ستاد اقتصادی دولت بردیم و در دستور کار این ستاد است.

وی تاکید کرد: اقدام دیگر رفع قوانین مزاحم است که آنان را احصا و به مجلس اعلام کردیم که این همان مانع زدایی است.

رزم حسینی با بیان اینکه مردم چشم اغماض به کارگزاران خود داشته باشند که تا حد توانشان کار کردند و امیدواریم کارکزاران بعدی خدمات بیشتری دهند گفت: نمایندگان استان کرمان از همدلی و همراهی خوبی با سایر بخش‌ها برخوردارند و با محوریت امام جمعه وحدت شکل گرفته و امیدواریم که کرمان استانی برخوردار باشد.

سفر ۲ روز گذشته وزیر صمت به استان کرمان که همراه با افتتاح چندین طرح در جنوب این استان شد، عملیات اجرایی و طرح و برنامه‌های آن طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم برنامه ریزی شده بود که نشان از پای کار بودن دولتمردان برای زدودن سیمای فقر از نقاط کم برخوردار دارد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده