تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۱۳۷۰۹
سرویس خبر : قراضه و بازیافت
در ابتدای هفته جاری؛

قراضه ارزانتر شد/ سنگ‌آهن اوج گرفت

‌می‌متالز - در پایان هفته گذشته و ابتدای هفته جاری قیمت قراضه به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهای تمام شده شمش فولاد با روند نزولی همراه بود، اما در کنار این امر شاهد افزایش قیمت سنگ‌آهن و اوج گرفتن مجدد این ماده معدنی در بازار بودیم.

به گزارش می‌متالز، در ابتدای هفته جاری، قیمت قراضه وارداتی از امریکا از ۵۰۹.۶ دلار برهرتن که در (۲۸ می- ۷ خرداد) به ثبت رسیده بود با کاهش ۹.۶ دلاری به ۵۰۰ دلار بر هرتن رسید تا این هفته را با کاهش قیمت آغاز کند.

همچنین قراضه وارداتی از اروپا نیز با کاهش ۵ دلاری قیمت از ۴۹۸ دلارهفته گذشته (۲۸ می- ۷خرداد) به ۴۹۳ دلار برهرتن رسید و قراضه وارداتی از حوزه بالتیک نیز با افت ۵ دلاری قیمت از ۵۰۳ دلار به ۴۹۸ دلار بر هرتن قیمت‌گذاری شد.

گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی برای کاهش قیمت تقاضای ضعیف در بازار برای محصولات نهایی فولاد بوده است.

در کنار روند کاهشی قیمت برای قراضه آهن، می‌بینیم که بهای سنگ آهن که مدتی در شیب نزولی قیمت قرار داشت، در ابتدای هفته جاری با رشد قیمتی همراه شد؛ به این شکل که سنگ‌آهن با عیار ۵۸ درصد، از ۱۶۳ دلار به ۱۸۳ دلار برهرتن رسید و ۲۰ دلار افزایش قیمت داشت؛ همچنین سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد نیز با رشد ۱۸ دلاری قیمت از ۱۸۹ دلار به ۲۰۷ دلار برهرتن رسید و ۱۸ دلار گرانتر از هفته قبل قیمتگذاری شد و در نهایت سنگ‌آهن با عیار ۶۵درصد که کمترین رشد قیمتی را نسبت به سنگ‌آهن با عیار‌های پایین‌تر داشت، ۱۳ دلار گرانتر شد و از ۲۲۴ دلار به ۲۳۷ دلار برهرتن قیمتگذاری شد.

این رشد قیمتی برای زغال‌سنگ نیز به عنوان سوخت اصلی برای کوره‌های بلند فولادسازان نیز وجود داشت و شاهد بودیم که در ابتدای این هفته زغال‌سنگ FOB استرالیا با رشد ۱۲ دلاری قیمت از ۱۵۳ دلار به ۱۶۵ دلار برهرتن رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده