تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۱۳۸۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
نماینده مجلس:

یک میلیارد دلار از واردات فولاد کشور داخلی‌سازی شد

‌می‌متالز - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با تولید الکترود‌های گرافیکی ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار واردات صنعت فولاد کشور را در استان کرمان داخلی سازی کردیم.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی روز جمعه در دیدار وزیر صمت با فعالان اقتصادی استان کرمان افزود: این اقدام اکنون اجرایی شده و ۲ پایه مواد نفتی و زغال دارد که اولویت تامین مواد اولیه این محصول را در استان کرمان بگذاریم.

وی اظهار داشت: در ارتباط با تولید کربن فعال از زغال نیز می‌توانیم فرایند تولید بعدی را انجام دهیم که پربازده است و تفاهم نامه همکاری برای خرید کربن فعال در استان کرمان در دستور کار قرار گرفته که تولید آن دانش بنیان می‌شود.

نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت پیگیری برگزاری مزایده‌های معدنی محدوده‌های غیرفعال استان گفت: معادنی که حبس شدند و می‌توانند به مجموعه اشتغال، تولید و خلق ثروت در استان بینجامند، که باید به سرعت عملیاتی شوند.

وی با تاکید بر اینکه بی‌آبی در استان کرمان بیداد می‌کند عنوان کرد: استاندار پرتلاش کرمان ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب استان تخصیص داد و افتخار داریم که علی زینی وند تمام وقت خود را به استان تخصیص داده است.

پورابراهیمی همچنین با اشاره به مشاغل کوچک و خرد تاکید کرد: در این خصوص توافقی با شرکت‌های بزرگ انجام می‌دهیم که با ایجاد اشتغال‌های خرد و کوچک و با حمایت جدی شرکت‌های معدنی و صنعتی این استان عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به توافق مجمع نمایندگان کرمان با شرکت‌های بزرگ افزود: این استان ۱۲ هزار شغل برای این بخش در نظر گرفته لذا برای تامین منابع مالی آن اقدام شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده