تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۲۱۶۴۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اروپا تعرفه‌های واردات فولاد را تمدید می‌کند؟

‌می‌متالز - شنیده‌ها بر این اساس است که اتحادیه اروپا به مدت یک سال تعرفه‌های واردات فولاد را تمدید می‌کند؛ هرچند هنوز هیچ تصمیم رسمی گرفته نشده است.

به گزارش می‌متالز، شایعه شده است که تعرفه‌های واردات فولاد توسط اتحادیه اروپا که قرار است در پایان ماه ژوئن منقضی شود، از ابتدای جولای به مدت یک سال تمدید می‌شود البته احتمالاً سهمیه بدون عوارض در مقایسه با حجم فعلی پنج درصد بیشتر خواهد شد.

سایت SteelOrbis، اعلام کرده که این موضوع را از منابعی در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا، شنیده است. با این حال، کمیسیون اروپا هنوز هیچ اطلاعیه رسمی در این خصوص صادر نکرده است.

تمدید تعرفه‌های واردات فولاد باعث خوشحالی فولادسازان اروپایی خواهد شد، با این حال تمدید تنها یک سال ممکن است عدم اطمینان بیشتری را در بین تأمین‌کنندگان و خریداران ایجاد کند.

یکی از معامله گران در مورد شایعات اظهار داشت: متأسفانه، ArcelorMittal  دوباره برنده شده است، زیرا این شرکت می‌خواهد از صنعت فولاد اتحادیه اروپا حمایت بیشتری شود. انجمن فولاد اروپا اظهار داشته که تمدید تعرفه‌های واردات فولاد لازم است، زیرا شرایط مهمی که اتحادیه اروپا را برای وضع این تعرفه‌ها مجاب کرد، مانند خطر صدمه جدی ناشی از افزایش واردات به صنعت فولاد اروپا همچنان ادامه دارد.

در همین حال، تعرفه‌های واردات فولاد هنوز در حال بررسی است تا درباره تمدید یا عدم تمدید تصمیم‌گیری شود. والدیس دومبروسکیس کمیساریای اروپا در امور تجارت اظهار داشت که پیشنهادی برای تمدید اقدامات حفاظتی فولاد اتحادیه اروپا پس از ژوئن احتمالاً در اواخر ماه مه اعلام خواهد شد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده