تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۲۱۳۹۱۷

خروج کالا‌های متروکه از بنادر شتاب می‌گیرد/ درخواست سازمان بنادر از سازمان اموال تملیکی

‌می‌متالز - مقام مسوول سازمان بنادر و دریانوردی از تسریع روند خروج کالا‌های متروکه در بنادر خبر داد و گفت: ماندگاری این نوع کالا به‌زیان شرکت‌های خصوصی است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به فهرست کالا‌های متروکه موجود در بندر شهید رجایی، اظهار کرد: ماندگاری کالا‌های متروکه در بندر نه‌تن‌ها به‌سود شرکت‌های بخش خصوصی نیست بلکه به‌علت اشغال فضای عملیاتی بر درآمد آن‌ها اثر منفی دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از نمایندگان دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس، اداره‌کل گمرک شهید رجایی، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، پلیس امنیت اقتصادی و حمایت همه‌جانبه دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس افزود: تدابیر لازم از سوی این اداره‌کل برای تسریع در تعیین و تکلیف کالا‌های متروکه از جمله واگذاری زمین به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با هدف جبران کمبود انبار‌ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: از سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می‌خواهیم نسبت به تقویت زیرساخت‌ها و منابع انسانی مورد نیاز و متناسب با حجم عملیات بزرگترین بندر تجاری کشور در راستای سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف کالا‌های متروکه اقدامات لازم را انجام دهد.

حسین میرمعینی معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز گفت: پیگیری‌های لازم جهت رفع نیازها، قطعاً صورت خواهد گرفت و ما نیز خواستار تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه و تعاملات سیستمی با سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تقویت زیرساخت‌ها جهت کاهش ماندگاری کالا‌های متروکه در بنادر افزود: نیاز‌ها و مشکلات موجود شامل مسائل زیرساختی و کمبود نیروی انسانی متخصص را در جلسه‌ای با هیات مدیره سازمان مطرح خواهم کرد تا هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده