تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۱۴۰۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

یکهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در آذربایجان غربی وصول شد

‌می‌متالز - معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: یکهزار و ۳۲۰ میلیارد ریال طی سال گذشته حقوق دولتی از معادن فعال در استان وصول شد که رقمی بی سابقه است.

به گزارش می‌متالز، پریسا عابدپور روز یکشنبه افزود: این میزان ۲۸ درصد بیشتر از سال پیش از آن در آذربایجان غربی بود که یک افزایش قابل توجه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: البته این حقوق دولتی از خزانه به استان آذربایجان غربی بازگردانده نمی‌شود که امیدواریم این امر تسهیل شود.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های حوزه معدن در استان اظهار کرد: این زیرساخت‌ها باید از طریق سازمان‌های مرتبط و همچنین شرکت‌های خدمات رسان ایجاد شود که در آن صورت شاهد شکوفایی بیش از پیش این حوزه خواهیم بود.

عابدپور ادامه داد: البته بسیاری از صاحبان معادن در استان، به سمت توسعه زیرساخت‌های منطقه خود رفته اند و به طور مثال مدیریت طلای زرشوران تکاب، در این منطقه علاوه بر زیرساخت سازی، احداث مدرسه، مسجد و ارائه خدمات مختلف را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰۴ معدن در آذربایجان غربی وجود دارد که ۳۲۸ معدن فعال است.

وی افزود: سنگ، سیلیس، دولومیت، طلا، باریت، سنگ‌های ساختمانی، سنگ‌های تزیینی از جمله مهمترین سنگ‌های معدنی در حال استخراج از معادن آذربایجان غربی به شمار می‌روند.

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اتمام عملیات پهنه‌های معدنی شمال و جنوب استان اضافه کرد: اولویت‌های این ۲ پهنه اعلام شده و از پنج هزار کیلومترمربع، ۲۰۰ کیلومتر مربع به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است.

عابدپور اظهار کرد: علاوه بر آن، معادن دیگری در شمال و جنوب آذربایجان غربی فعال بوده که از جمله آن‌ها سنگ‌های تزیینی در شمال استان و معدن طلای سردشت و باریت مهاباد در جنوب استان از جمله مهمترین‌ها به شمار می‌روند.

بخش معدن در دولت تدبیر و امید مورد توجه جدی قرار گرفت و علاوه بر توسعه کمی معادن و واحد‌های فرآوری، ارتقای شاخص‌های این بخش با استفاده بهینه از ظرفیت معادن طلا در شمال و جنوب استان به نتیجه رسید.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

عناوین برگزیده