تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۵۳
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۱۴۰۵۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس انجمن قطعه‌سازان:

زیان انباشته ایران خودرو و سایپا با قیمت دستوری از ۸۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد

‌می‌متالز - رئیس انجمن قطعه‌سازان با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری دستوری، موجب زیان ۸۰ هزارمیلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا شده، خواهان تخصیص تسهیلات خرید شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری شورای رقابت باعث بروز مشکلات متعددی در صنعت خودرو شده به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زیان انباشته خودروسازان به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده و هر روز به این میزان افزوده می‌شود.

وی افزود: افزایش تولید با این میزان زیان، کاری دشوار و نشدنی است. باید عناد و دشمنی با صنعت خودرو برچیده شود و به فکر افزایش تولید بود. از هر نهاد و مرجعی که بتواند در رفع بزرگ‌ترین مانع این صنعت تاثیرگذار باشد و مشکل قیمت‌گذاری را حل کند، استقبال می‌کنیم.

این مقام مسوول ادامه داد: با وجود تداوم حجم زیان‌ها و بدهی سنگین خودروسازان، این صنعت در آستانه نابودی است و باید خیلی سریع مسوولان به داد این صنعت برسند.

نجفی منش گفت: دولت با هدف اینکه خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، طرح قرعه‌کشی را راه‌اندازی کرد؛ لذا برای اینکه خودرو با قیمت واقعی و ارزان بدست خریدار واقعی برسد، باید تسهیلات خرید ارائه کند. چرا از جیب قطعه‌ساز و خودروساز خرج می‌کند؟

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده