تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۳۷۱
کد خبر: ۲۱۴۰۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۳هزار واحد افت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت بیش از ۳هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۹۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۹۵۳ میلیارد تومان در بیش از ۳۹۱ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۳ هزار و ۶۶۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۴۱ هزار و ۲۹۰ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و گروه مپنا شد و در مقابل شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۹۴۷ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۲۲۰ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۸۵ واحد، آزاد شناور ۴۲۲۳ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۴۸۶ و ۱۴۹۳۶ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۹۹۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۸ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان در ۲۴۰ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۷ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۴۳۴ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، بیمه تجارت نو و بیمه کوثر شد و در مقابل شرکت‌های پلیمر آریا ساسول، صنعتی مینو و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده