تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۱
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۱۴۱۲۲
سرویس خبر : انرژی

بخشی از برق تولیدی صنایع پتروشیمی استان بوشهر به شبکه برق‌رسانی متصل می‌شود

‌می‌متالز - گروه استان‌ها- استاندار بوشهر با اشاره به انتقال بخشی از برق تولیدی صنایع پتروشیمی استان بوشهر به شبکه برق‌رسانی این استان افزود: با تحقق این مهم نقش مهمی در پایدار برق استان بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عبدالکریم گراوند بعد از ظهر امروز در بررسی دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه امسال با یک وضعیت جدیدی در عرصه تولید، توزیع و مصرف برق مواجه هستیم اظهار داشت: کاهش بارندگی‌ها در فصل گذشته سبب کاهش تولید برق از نیروگاه‌های برق آبی شده و در این راستا سطح ذخیره آب در سد‌ها کاهش یافته است.

وی گرمای زودرس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: استفاده از وسائل خنک کننده در سایر نقاط کشور زودتر از سال‌های قبل آغاز شده که این مهم زمینه افزایش مصرف برق فراهم کرده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه کاهش بارش باران و خشکسالی‌ها بر روی منابع آبی بر روی گرمای زودرس تأثیر گذاشت گفت: یکی دیگر از عوامل افزایش مصرف برق دستگاه‌های استخراج رمز ارز است که دستگاه‌هایی که مجوز رسمی داشتند فعالیت آن‌ها قطع شد و در این راستا دستگاه‌های ماینر غیرمجاز مورد رصد و شناسایی قرار گرفتند و با آن‌ها برخورد شد.

گراوند برخورد قاطع با استخراج کنندگان رمز ارز‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با مشارکت دستگاه‌های ذیربط از جمله شرکت توزیع نیروی برق، پلیس و دستگاه قضایی ضمن شناسایی و برخورد با عوامل استخراج رمز ارز، این دستگاه‌ها برای جلوگیری از خاموشی جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد تأکید کرد: در این آستانه برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی برای پایداری برق باید همگان مشارکت کنند تا مشکلی در این عرصه ایجاد نشود.

استاندار بوشهر برگزاری انتخابات پرشکوه و حماسی را مورد تأکید قرار داد و افزود: تمام تلاش وزارت نیرو این است که ان‌شاءالله برق قطع نشود و پایداری برق برقرار باشد.

گراوند مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: کاهش ساعت کار ادارات به سبب مدیریت مصرف برق اجرایی شد و در این راستا برای مدیریت مصرف برق تفاهم نامه‌ای از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با صنعت، کشاورزی منعقد شده است که امید می‌رود در استان قطعی برق نداشته باشیم.

وی با اشاره به تأمین بخشی از برق تولیدی صنایع پتروشیمی استان بوشهر به شبکه برق‌رسانی این استان افزود: با تحقق این مهم نقش مهمی در پایدار برق استان بوشهر دارد.

مصرف برق در استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر هم وضعیت برق با توجه به کاهش بارندگی‌ها دچار محدودیت دانست و تصریح کرد: مصرف برق در استان بوشهر در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

غلامرضا حشمتی با اشاره به هماهنگی با مشترکان برق در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی در مدیریت مصرف تکلیفی خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله با تعامل و تفاهم‌های ایجاد شده پیش بینی می‌شود در فصل تابستان خاموشی اعمال نشود.

وی مصرف برق استان بوشهر را حدود ۱۷۰۰ مگاوات دانست و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در اوج گرما در ماه‌های تیر و مرداد مصرف برق به ۲ هزار تا ۲ هزار ۱۰۰ مگاوات برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر همکاری همه مشترکان برق در مدیریت مصرف را مورد تأکید قرار داد و افزود: با کاهش ساعت کار ادارات ۴۰ مگاوات مصرف برق مدیریت شد و در حوزه صنایع هم ۳۰ تا ۴۰ مگاوات کاهش مصرف برق پیش بینی شده است.

حشمتی بیشترین مصرف برق در استان بوشهر را در بخش خانگی دانست و بیان کرد: ۷۰ درصد برق استان بوشهر در مصرف خانگی است که لازم است راهکاری تدوین شده زمینه برقراری برق پایدار در استان فراهم شود.

وی افزود: تنظیم دمای کولر‌های گازی بر روی ۲۵ درجه سانتیگراد، خاموش کردن کولر‌های گازی در زمان خروج از منزل یا محل کار، استفاده از وسایل پرمصرف در ساعت غیر از اوج مصرف از جمله راهکار‌های مدیریت مصرف برق است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده