تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۲۱۴۱۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

چشم‌انداز محصولات فولادی بلند راضی‌کننده است

‌می‌متالز - انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد (ایرپاس) اعلام کرد حرکت صعودی فعلی قیمت‌ها در بازار فولاد باید در سه‌ماهه سوم ادامه یابد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، در گزارش این انجمن آمده است: قیمت محصولات فولادی بلند در اروپا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به دلیل تقاضای شدید و واردات محدود به بالاترین سطح رسیده است.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای میلگرد تحویلی در شمال اروپا به طور متوسط ۷۳۰ یورو (۸۸۹ دلار) در هر تن در ماه مه ۲۰۲۱ بود که از متوسط ماهانه ۶۶۰ یورو به ازای هر تن در ماه آوریل بالاتر است و بالاترین قیمت از آگوست ۲۰۰۸ است.

رشد قیمت میلگرد دیگر با قیمت قراضه ارتباط ندارد. به گفته یک بازرگان آلمانی، قیمت محصولات فولادی بلند از قراضه بیشتر شده و رشد تقاضا و عدم عرضه، بازار را به سمت گرانی بیشتر سوق داده است.

منابع مطلع گفتند: کمبود واردات – به دلیل اقدامات محافظتی فعلی – از افزایش قیمت محصولات فولادی بلند حمایت کرده است.

به دلیل عدم وجود گزینه‌های واردات، خریداران مجبورند قیمت‌های جدید را بپذیرند تا به تعهدات خود در صنعت ساخت‌وساز به مشتریان عمل کنند.

قبل از سال ۲۰۱۹، سهم واردات در میلگرد مصرفی آلمان و منطقه بنلوکس حدود ۳۰ درصد بود که پس از اعمال محدودیت‌ها، این رقم به ۵ درصد کاهش یافت.

کمیسیون اروپا (EC) هنوز پیش‌نویس اقدامات حفاظتی تنظیم‌شده خود را به سازمان تجارت جهانی و سایر طرف‌های ذینفع ارائه نداده است و هنوز هیچ یافته مقدماتی را علنی نکرده است.

منابع مطلع گفتند: به احتمال زیاد این اقدامات پس از ۳۰ ژوئن برای یک سال دیگر ادامه خواهد داشت و میزان سهمیه واردات سالانه ۵ درصد افزایش می‌یابد.

چشم‌انداز بازار محصولات فولادی بلند ایالات متحده نیز مثبت است. منابع مطلع گفتند تقاضا در ایالات متحده در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۱ همچنان قوی است، تولیدات کارخانه‌های داخلی تا ماه آگوست پیش‌فروش شده و خریداران قیمت‌های بالاتر را می‌پذیرند. در حال حاضر، مشکل از طرف عرضه است.

چین هم از پایان آوریل، تخفیف صادرات فولاد را حذف کرد و ظرفیت صادراتی خود را کاهش داد.

اعضای اتحادیه انجمن آهن و فولاد چین در طی دوره ده‌روزه از ۲۱ مه تا ۳۱ مه ۲٫۲۱ میلیون تن فولاد خام در روز تولید کردند که در مقایسه با دوره ۱۰ روزه قبلی تا پایان ۲۰ مه ۳٫۹۲ درصد کاهش داشت.

همانطور که چین صادرات خود را کاهش می‌دهد، تقاضای قراضه فولاد به دلیل تولید قوی فولاد در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ همچنان افزایش می‌یابد که باعث ایجاد یک زنجیره تأمین بسیار مشکل در بسیاری از مناطق شده، زیرا موجودی انبار‌ها کم است و تقاضا برای محصول نهایی باقی مانده است.

میزان مناسب سفارش‌ها به کارخانه‌های فولاد و قیمت‌های بالا به معنای تقاضای زیاد مواد اولیه در سه‌ماهه آینده است.

یکی دیگر از موارد مثبت عمده در بازار این است که به نظر می‌رسد قیمت مواد اولیه افزایشی باشد. قیمت واردات قراضه در ترکیه، بزرگ‌ترین واردکننده قراضه در جهان، در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تقویت شده است.

شاخص روزانه Fastmarkets برای قراضه فولاد، HMS ۱ & ۲ (مخلوط ۸۰:۲۰)، مبدأ ایالات متحده، cfr ترکیه در ۷ ژوئن ۵۰۱٫۲۲ دلار در هر تن محاسبه شد، در حالی که در ۴ مه ۴۵۵٫۳۴ دلار در هر تن و در آوریل ۴۲۱٫۹۱ دلار در هر تن بود.

چشم‌انداز بازار جهانی محصولات فولادی بلند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به طور کلی پایدار است و ممکن است نوسانات کوتاه‌مدت مواجه شود.

منابع مطلع گفتند: چشم‌انداز بازار مطمئناً مطلوب است اگر نتوان آن را برجسته توصیف کرد.

احتمالاً فقط در آسیا برخی از نوسانات وجود خواهد داشت. منابع مطلع گفتند که به دلیل تعداد زیادی از پروژه‌های زیرساخت که به تقاضای منطقه‌ای و داخلی در ایالات متحده و اروپا کمک می‌کنند، تقاضای فولاد باید بالا بماند.

برنامه‌های موفق واکسیناسیون در اتحادیه اروپا و ایالات متحده همچنین به چشم‌انداز تقاضای مثبت برای این مناطق کمک می‌کنند در حالی که تقاضای فولاد در بازار داخلی روسیه نیز باید همچنان قوی باشد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده