تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۵۹
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۱۴۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون؛ به‌زودی

‌می‌متالز - میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال گذشته ۵۵درصد رشد داشته است. مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اعلام این خبر و با تبیین عملکرد بانک گفت: حجم سپرده‌ها و تسهیلات پرداختی در سال مالی ۹۹ با رشد ۵۵درصدی مواجه بوده است و مطابق برنامه عملیاتی ابلاغی، چنانچه واحد‌های اجرایی بانک در انجام تکالیف موفق باشند، این رشد مستمر در همین سطح بالا تداوم خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الله مهدیان به تحقق تراز مالی مناسب بانک در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: عملیات دقیق بانکی، ارائه خدمات و عملکرد شایسته همکاران باعث ارتقای شاخص‌های مالی بانک و دستاورد‌های توسعه‌ای شده و نقش‌آفرینی شرکت‌های تابعه بانک نیز در اثر مثبت بر ترازنامه تلفیقی بانک بسیار موثر بوده است. وی در تبیین شاخص‌های مالی بانک گفت: کمبود سرمایه همواره به‌عنوان یکی از چالش‌های بانک در سنوات اخیر مطرح بود که با تلاش‌های صورت پذیرفته و ارتباط با ارکان سیاست‌گذاری اقتصادی کشور و تدابیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، زمینه‌های افزایش سرمایه بانک از سطح ۱۰هزار میلیارد ریال به ۴۰ هزار میلیارد ریال فراهم شده و طی تشریفات اداری و مساعدت دستگاه‌ها این افزایش سرمایه به‌زودی محقق می‌شود. مهدیان با اشاره به اینکه استمرار رشد در سطح بالا تا حدی دشوار و نیازمند کار دقیق است گفت: عملکرد بانک در حوزه‌های صدور ضمانت‌نامه، اعتبار اسنادی و مدیریت مطالبات غیرجاری نیز در روندی رو به رشد ادامه خواهد داشت و خدمات تخصصی مناسبی از سوی شعب بانک به تعاونگران، مشتریان و کارآفرینان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به سهم رو به افزایش بانک توسعه تعاون در نظام بانکی گفت: برگزاری به‌موقع مجامع سالانه و کسب گزارش حسابرسی شفاف و پاک از سوی حسابرس و بازرس قانونی همواره مورد تاکید مدیران ارشد بانک بوده است که با هم‌افزایی واحد‌های بانک و عملیات صحیح بانکی، این موارد محقق شده است. مدیرعامل بانک توسعه تعاون به موضوع واکسیناسیون همکاران بانکی به‌عنوان مطالبه مهم جامعه بانکی اشاره کرد و گفت: در جلسات شورای هماهنگی بانک‌ها موضع جدی و دقیق اینجانب در حمایت و صیانت از کارکنان شبکه بانکی در مقابله با بیماری کرونا مطرح‌شده و امید است با هماهنگی نهاد‌های مرتبط و وزارت بهداشت، این مهم اجرایی شود.

همچنین مدیرعامل بانک توسعه تعاون از نقش همکاران شعب بانک توسعه تعاون در اجرای برنامه‌های اقتصادی در سطح ملی و استانی خبر داد. وی اظهار کرد: بانک توسعه تعاون با در نظر گرفتن رویکرد توسعه‌ای و فراتر از محاسبات و ارزیابی‌های متعارف مالی، پدیدآورنده سطح گسترده‌ای از عملیات بانک وی افزود: ارکان سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در کشور، راهکار‌ها و فرآیند‌های متنوعی برای ایجاد اشتغال و فعال‌سازی واحد‌های تولیدی در نظر گرفته‌اند و بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل بسیاری از طرح‌های ملی، وظیفه تامین مالی و نظارت بر حسن اجرا را برعهده گرفته است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده