تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۳۵
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۲۱۴۳۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توضیح چادرملو درباره رای دیوان عدالت اداری و ابطال بخشنامه مالیاتی

‌می‌متالز - چادرملو از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بخشنامه مالیاتی و اعلام اثر سود و زیانی منوط به ابلاغ رای به ادارات امور مالیاتی و اعمال آن در پرونده‌ها خبر داد.

به گزارش می‌متالز، شرکت چادرملو هم از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بخشنامه مالیاتی و اعلام اثر سود و زیانی منوط به ابلاغ رای به ادارات امور مالیاتی و اعمال آن در پرونده‌ها خبر داد.

براین اساس، "کچاد" اعلام کرد: طبق دادنامه ۲۸ اردیبهشت هیات عمومی دیوان عدالت اداری، تصویب نامه ۳۱ اردیبهشت سال ۹۸ هیات وزیران و بخشنامه یکم خرداد سال ۹۸ سازمان مالیاتی که به موجب آن‌ها صرفا آن دسته از شرکت‌های صنعتی و معدنی موضوع ماده ۱۳۲ قانون مالیات‌های مستقیم که در طول برنامه پنجم توسعه با سرمایه گذاری انجام شده برای آن‌ها پروانه بهره برداری صادر یا قرارداد استخراج و فروش منعقد شده باشد و یا دوره معافیت آن‌ها تا ۲۹ اسفند سال ۸۹ به اتمام نرسیده باشد، مشمول برخورداری از افزایش معافیت موضوع بند " ب " ماده ۱۵۹ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه هستند، ابطال شده است.

با توجه به رای مذکور به نظر می‌رسد این شرکت مشمول برخورداری از افزایش معافیت موضوع بند "ب" ماده ۱۵۹ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه است و لیکن قطعیت این موضوع منوط به تایید اداره امور مالیاتی ذی ربط است. از طرفی محاسبه و اعلام اثرات سود و زیانی رای دیوان منوط به ابلاغ رای توسط سازمان مالیاتی به ادارات امور مالیاتی مربوطه و اعمال آن در پرونده‌های مالیاتی شرکت است که به محض تحقق اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده