تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۱۴۴۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکیدکرد:

شفافیت راهگشای مشکلات بازار سرمایه/تعیین سند راهبردی برای قیمت‌گذاری مواد اولیه

‌می‌متالز - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: یکی از مولفه‌های اصلی برای گره‌گشایی از بازار سرمایه ایجاد شفافیت است که وقوع این اتفاق می‌تواند به رونق بورس کمک کند.

به گزارش می‌متالز، برای اینکه شاهد رونق بازار سرمایه باشیم باید شفافیت در معاملات را در رئوس برنامه‌های خود قرار دهیم تا دخالت دولت در بازار سرمایه را به حداقل برسانیم.

مجتبی معتمدنیا، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه ایجاد شفافیت در معاملات و مقابله با قیمت‌گذاری دستوری می‌تواند رونق را به بورس بازگرداند، گفت: ایجاد تعادل قیمت‌گذاری بین کالا‌های مختلف از مسکن گرفته تا خودرو می‌تواند برای اقتصاد ایران یک گام مهم و برای بورس به عنوان یک پله به سوی رونق محسوب شود.

معتمدنیا تصریح‌کرد: ایجاد تعادل قیمتی در صنایع فولادی، شیمیایی و پتروشیمی می‌تواند برای رونق بازار سرمایه بسیار مفید باشد.

وی اضافه‌کرد: تعیین سند راهبردی برای قیمت‌گذاری مواد اولیه و حامل‌های انرژی براساس یک مکانیزم ۵ ساله باید در رئوس برنامه‌های دولت قرار گیرد تا سرمایه‌گذار با برنامه اقدام به سرمایه‌گذاری کند که وقوع این اتفاق امنیت سرمایه‌گذاری در کشور را بالا می‌برد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مواردی همچون کنترل نرخ بهره می‌تواند اولویت بعدی دولت آینده برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا باشد.

معتمدنیا افزود: اگر شاهد احیای برجام باشیم و نرخ دلار تا پایان امسال بین ۲۲ تا ۲۵ هزارتومان متغیر باشد به طور قطع شاخص تا حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رشد خواهد کرد.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده