تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۱۴۶۵۷
سرویس خبر : انرژی

استقرار ۳ درصد از صنایع برق و الکترونیک کشور در زنجان/ تولید ۳۰ درصد از سیم کابل کشور در این استان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: ۳ درصد از صنایع برق و الکترونیک کشور در استان زنجان مستقر می‌باشند.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری اظهار داشت: هم اکنون ۶۵ واحد برق و الکترونیک با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان در حال فعالیت می‌باشند.

رئیس سازمان صمت زنجان با اشاره به فعالیت ۵ هزار و ۳۵۰ نفر در این واحد‌ها در سطح استان، عنوان کرد: ۲۰ درصد از سرمایه گذاری‌های صنعتی استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته است.

وی در ادامه به واحد‌های بزرگ استان در این صنعت اشاره کرد و گفت: استان زنجان در زمینه تولید سیم و کابل جزء استان‌های پیشرو در کشور به شمار می‌رود به طوری که حدود ۳۰ درصد از سیم کابل کشور در این استان تولید می‌گردد.

فغفوری افزود: با وجود ۱۸ واحد صنعتی در این بخش شاهد تولید سالانه ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تُن سیم و کابل در استان هستیم؛ و حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه سیم و کابل استان بالغ بر ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال بر اساس پروانه بهره برداری صادره می‌باشد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان عنوان کرد: با توجه به اینکه سیم و کابل جزء محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود، میزان صادرات این محصول استراتژیک در سال ۱۳۹۹ در حدود ۹/۱ میلیون دلار بوده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه تولیدات گروه صنعتی ایران ترانسفو در زمینه تولید انواع ترانس‌های توزیع و فوق قدرت توانسته این استان را به قطب تولید ترانس در کشور مبدل سازد تصریح کرد: هم اکنون ۳۴۲۰ نفر در شرکت‌های اقماری این گروه صنعتی در حال فعالیت می‌باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطر نشان ساخت: شرکت پارس سوئیچ یکی از دیگر از واحد‌های بزرگ استان به شمار می‌رود که به عنوان بزرگترین تولید کنندگان انواع کلید‌های فشار قوی و انواع سکسیونر در کشور محسوب می‌شود. حجم سرمایه گذاری این واحد بر اساس پروانه بهره برداری صادره ۱۵۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر می‌باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده