تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۱۴۹۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با کاهش ۵ درصدی:

بیت کوین به ۳۵.۶ هزار دلار رسید و پیش بینی صلیب مرگ داد / هشدار انگلیس

‌می‌متالز - ارزش بیت کوین درحالی به ۳۵.۶ هزار دلار و پیش بینی صلیب مرگ رسید که مدیر فناوری‌های مالی بانک مرکزی انگلیس این ارز مجازی را ابزاری ناکارآمد و ناسازگار با محیط زیست خواند.

به گزارش می‌متالز، ارزش بیت‌کوین در بحبوحه محدودیت‌های نظارتی جهانی و نگرانی‌های محیط زیستی با ۵ درصد کاهش به ۳۵.۶ هزار دلار رسید.

تاجران پیش‌بینی می‌کنند بیت‌کوین قبل از سقوط تا ۳۰ هزار دلار مدتی روی ۳۲.۵ هزار دلار توقف داشته باشد. تحلیلگران با بررسی روند کاهش قیمت بیت‌کوین به این نتیجه رسیدند که الگوی صلیب مرگ در حال شکل‌گیری است. این الگو زمانی تشکیل می‌شود که میانگین کوتاه‌مدت ۵۰ روزه، میانگین بلندمدت ۲۰۰ روزه را رو به پایین قطع کند.

این رویداد نشان می‌دهد احتمال یک سقوط قیمت وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد بیت‌کوین وارد محدوده بدبینانه بازار می‌شود مانند آنچه در ۲۰۱۸ رخ داد. تحلیلگران عقیده دارند ارزش بیت‌کوین تا ۲۰ هزار دلار پایین می‌آید. بازار ارز‌های مجازی در زمان حاضر با انبوهی از خبر‌هایی مواجه است که بر قیمت آن تأثیر می‌گذارند.

همچنین تام ماتن مدیر فناوری‌های مالی بانک مرکزی انگلیس در کنفرانس آینده فناوری‌های مالی در ادامه مخالفت‌های بانک مرکزی انگلیس با بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتالی فعلی موجود با ناکارآمد دانستن این ارز مجازی گفت: فناوری پشت پرده ارز‌های دیجیتالی رسمی بانک‌های مرکزی ده‌ها هزار برابر کارآمدتر از انجام تراکنش‌ها با استفاده از بیت‌کوین خواهد بود.

وی افزود: تا زمانی که مردم دوست دارند از وجه نقد استفاده کنند باید از در دسترس بودن آن اطمینان حاصل کرد. بیت‌کوین ابزاری نامناسب برای استفاده به‌عنوان یک ارز رسمی است و ارزی که توسط بانک مرکزی به‌عنوان ارز دیجیتالی رسمی معرفی خواهد شد، تفاوت‌های زیادی با بیت‌کوین خواهد داشت. توصیه می‌شود مردم زیاد درگیر بیت‌کوین نشوند. چراکه برای استخراج آن باید مقدار زیادی انرژی مصرف شود.

ماتن ادامه داد: ظرفیت ارز‌های دیجیتالی بسیار بالا است، اما باید نگرانی‌های زیست محیطی استخراج رمزارز‌ها مرتفع شود تا درنهایت یک سیستم بهینه مالی جدید با سازگاری بیشتر با محیط زیست معرفی شود؛ بنابراین گزارش، پیش از این اندرو بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس با هشدار نسبت به معامله بیت‌کوین گفت: کسی که در بازار ارز‌های دیجیتالی سرمایه‌گذاری می‌کند، باید آماده از دست دادن تمام ثروت باشد. رمز ارز‌ها هیچ ارزش ذاتی ندارند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده