تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۲
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۱۵۲۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چشم‌انداز نگران کننده بیت‌کوین

‌می‌متالز - الگوی صلیب مرگ، نگرانی دیگری را به چشم انداز بیت کوین افزود.

به گزارش می‌متالز، تحلیل گران فنی بیت کوین عنوان کردند: الگوی صلیب مرگ مهم و بالقوه نزولی در ارز رمزنگاری شده در حال شکل گیری است که می‌تواند ضرر‌های بیشتری را در آینده نشان دهد.

در اینجا به برخی از جزئیات پرداخته می‌شود:

صلیب مرگ چیست؟

تحلیل گران فنی از اصطلاح صلیب مرگ برای توصیف زمانی که میانگین کوتاه مدت، میانگین بلندمدت را رو به پایین قطع کند استفاده می‌کنند. اغلب ترکیب ۵۰ و ۲۰۰ روزه بیشتر مورد توجه است. آخر هفته، میانگین ۵۰ روزه بیت کوین به زیر میانگین ۲۰۰ روزه اش رسید.

چه اتفاقی برای بیت کوین افتاده است؟

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز رمزنگاری شده در جهان، مدت هاست که دچار نوسان شده. در شش روز گذشته بیش از ۲۰ درصد ضرر کرده و تقریباً به ارزش نصف اوج آوریل خود یعنی تقریبا ۶۵ هزار دلار رسیده است. فعالان بازار از گسترش سرکوب استخراج بیت کوین، انتقاد کردند.

سرمایه گذاران باید به چه چیزی توجه کنند؟

بسیار مهم است که بیت کوین بالای کمترین میزان ۳۰۰۶۶ دلار در ۱۹ می‌حفظ شود. شکستن این سطح، سیگنال منفی صلیب مرگ را تقویت می‌کند.

آیا صلیب مرگ خطاناپذیراست؟

هیچ شاخص تحلیل فنی، از جمله صلیب مرگ، کامل نیست. بیشتر تحلیل گران از مطالعات ترکیبی برای استخراج سیگنال‌های جهت دار استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، آخرین صلیب مرگ در نمودار بیت کوین در مارس ۲۰۲۰ پس از آن رخ داد که این ارز رمزپایه تقریباً ۶۰ درصد طی یک دوره شش روزه سقوط کرده بود و درست قبل از اینکه صعود تاریخی بیش از ۱۰۰۰ درصد سال آینده اش را آغاز کند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده