تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۴۶۶
کد خبر: ۲۱۵۱۷۷

استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط ۷ متروی تهران

‌می‌متالز - مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت متروی تهران گفت: برای نخستین بار در کشور، تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خطوط مترو تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، حبیب‌الله رضایی ملک با اشاره به استفاده از تجهیزات برقی پیشرفته ایرانی در خط ۷ مترو تهران اظهار کرد: این امر در راستای حمایت و پشتیبانی از تولید داخلی و با هدف بومی سازی تجهیزاتی صورت گرفته که امکان تهیه آن‌ها از کشور‌های خارجی در شرایط تحریم به سادگی میسر نبوده است.

وی افزود: با تشکیل کارگروه ساخت داخل در شرکت مترو که از سال ۱۳۹۸ محقق شد، تلاش‌های بسیاری صورت پذیرفته تا با تکیه بر توانمندی صنعتگران و سازندگان داخلی، برخی تجهیزات و اقلام مصرفی در شبکه خطوط مترو بومی‌سازی شده و به این ترتیب نیازمندی‌های این‌چنینی بدون وابستگی به شرکت‌های خارجی در داخل کشور تولید شود. این امر نه تنها به چرخش چرخ‌های تولید صنعتی در ایران کمک کرده و باعث اشتغال زایی می‌شود بلکه در برخی موارد قیمت تمام شده محصولات مورد نیاز را نیزکاهش داده و باعث صرفه جویی ارزی قابل توجهی خواهد شد.

مدیر واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو در ادامه گفت: یکی از ملزومات برقی مهمی که در خطوط مترو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترانسفورماتور‌های خشک پست‌های ترکشن (RS) است که تا پیش از این عمدتا از کشور‌های ایتالیا و چین تاًمین می‌شد، اما امروز به موجب مذاکرات صورت گرفته و سفارش به شرکت ایران ترانسفو زنجان که توانایی طراحی، ساخت و آزمایش ترانس‌های مورد نظر را دارد، دو دستگاه ترانسفورماتور ۳۹۰۰ و ۳۳۰۰ کیلوولت آمپر برای نخستین بار در ایران به مرحله تولید رسیده و تست‌های مربوط به صحت عملکرد آن نیز با حضور نمایندگانی از واحد مدیریت تجهیزات شرکت مترو، شرکت بهرو، موسسه حرا، شرکت فرآب و یک شرکت شخص ثالث با موفقیت پشت سر گذاشته شده است.

رضائی ملک تصریح کرد: به دنبال تولید موفق اولین نمونه از ترانسفورماتور‌های خشک پست‌های ترکشن، قرار است برای اولین بار از این تجهیزات پیشرفته برقی در خط ۷ مترو تهران استفاده شود. البته سفارش تولید یک نمونه دیگر از ترانس ۳۹۰۰ کیلوولت آمپر و ۳ دستگاه ترانس ۳۳۰۰ کیلوولت آمپر نیز به شرکت ایران ترانسفو زنجان داده شده است که پس از تولید در خطوط مترو تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده