تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۰
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۲۱۵۲۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی:

کارخانه تولید فولاد با سرمایه‌گذاری خصوصی در چهاربرج راه‌اندازی می‌شود

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: کارخانه تولید محصولات فولادی با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در ناحیه صنعتی شهر چهاربرج در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، نادر صادقی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات و رفع موانع این کارخانه اظهار داشت: این سرمایه‌گذار می‌خواهد هفتمین واحد تولید فولاد و صنایع وابسته را در ناحیه صنعتی اختصاصی شهر چهاربرج راه‌اندازی کند.

وی با بیان اینکه این سرمایه‌گذار پیش از این نیز واحد‌های مشابهی را در شهر‌های مختلف کشور راه‌اندازی کرده است، افزود: اکنون وی با تجربه کافی و سرمایه شخصی بدون نیاز به تسهیلات بانکی این کارخانه را راه‌اندازی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید تمام عوامل و دستگاه‌های اجرایی مربوطه در ارتباط با راه اندازی و استقرار این واحد زمینه را تسهیل کرده و با توجه به اینکه امسال سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها نام گرفته در این راستا حداکثر مساعدت و همکاری برای استقرار سریع انجام گرفت.

صادقی بیان کرد: در فاز اول این واحد برای بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال زایی می‌شود و که این امر تحولی بزرگ در شهر چهاربرج در زمینه اشتغال و پیشرفت ایجاد می‌کند.

همه باید از تولید و طرح‌های اشتغال‌زا حمایت کنیم

همچنین نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: این واحد تولیدی برخلاف سایر واحد‌های تولیدی تمام محصولات فولادی را تولید خواهد کرد و باید با افق عمیق به این موضوع نگاه شود.

کارخانه تولید فولاد با سرمایه‌گذاری خصوصی در چهاربرج راه‌اندازی می‌شود


کارخانه تولید فولاد با سرمایه‌گذاری خصوصی در چهاربرج راه‌اندازی می‌شود

مهدی عیسی زاده با بیان اینکه این واحد، علاوه بر تامین نیاز داخل، ۲ کشور شامل بخشی از سوریه و عراق را پوشش می‌دهد، افزود: با این اوصاف این واحد می‌تواند تا ۴۰ سال آینده فعالیت کند.

وی با تاکید بر همکاری و هماهنگی مسوولان استانی و شهرستانی برای تسهیل امور در حمایت از این سرمایه‌گذار، گفت: همچنان که در استان‌های دیگر با حمایت و موافقت مسوولان آنها، چنین واحد‌هایی راه‌اندازی شده و حتی برای آن‌ها طی یک هفته مجوز‌های لازم از سوی نهاد‌های متولی صادر می‌شود، باید در اینجا هم اهتمام جدی وجود داشته باشد.

عیسی زاده افزود: اینکه همه به عقب ماندگی شهرستان اشاره می‌کنیم، باید در حمایت از تولید و طرح‌های اشتغال‌زا پایکار بوده و در عمل به تحقق کار‌ها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه بخشی از مواد اولیه این واحد از معادن محلی تامین می‌شود، گفت: در میاندوآب هم معادنی دست‌نخورده وجود دارد که پاسخگوی نیاز بیش از ۵۰ سالی همچین واحد‌هایی است که باید زمینه آن فراهم شود.

در این جلسه مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی استان آذربایجان‌غربی در زمینه با اقدامات انجام گرفته برای راه‌اندازی ناحیه صنعتی چهاربرج توضیح دادند.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار و با اشتغالزایی برای هزار نفر اجرا می‌شود.

میاندوآب دارای یک شهرک صنعتی است که در هشت کیلومتری جاده میاندوآب- شاهین دژ با مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار و با ۹۰ واحد فعال بیش از یک هزار و ۱۶ نفر اشتغالزایی دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان غربی

عناوین برگزیده