تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۶
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۲۱۵۲۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۳۴۵ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در استان آذربایجان غربی

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۲ ماهه نخست سال جاری در استان ۳۳۴ فقره جواز تأسیس جهت ایجاد واحد‌ها تولیدی صنعتی صادر شد که نسبت به ۲ ماهه مشابه سال ۱۳۹۹ با بیش از ۱۲۴ درصد رشد روبرو بوده است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی گفت: طی ۲ ماهه نخست سال جاری در استان ۳۳۴ فقره جواز تأسیس جهت ایجاد واحد‌ها تولیدی صنعتی صادر گردید که نسبت به ۲ ماهه مشابه سال ۱۳۹۹ با بیش از ۱۲۴ درصد رشد روبرو بوده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد‌های صنعتی بیش از ۲۱ هزار و ۶۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود با وارد شدن این واحد‌های تولیدی صنعتی به مدار تولید برای ۶ هزار و ۲۳۶ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شود که نسبت به ۲ ماهه سال گذشته با بیش از ۱۶۴ درصد از لحاظ ایجاد اشتغال افزایش داشته است.

بابایی تصریح کرد: همچنین طی ۲ ماهه نخست امسال ۲۸ فقره پروانه بهره برداری ایجادی و توسعه برای واحد‌های صنعتی در استان صادر گردیده است که نسبت به مدت زمان مشابه ۱۳۹۹ بیش از ۲۷ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: برای راه اندازی و بهره برداری از واحد‌های فوق بیش از یک هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که از لحاظ سرمایه گذاری ۶۳ درصد افزایش داشته است که با به چرخه تولید وارد شدن این واحد‌های صنعتی تولیدی زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۴۱ نفر مهیا شده است.

بابایی تأکید کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۱ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۷۴ هزار و ۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و پایدار برای ۵۸ هزار و ۲۶۵ نفر در استان مشغول به فعالیت می‌باشند.

رئیس سازمان صمت خاطرنشان کرد: ۳۰۹ طرح صنعتی نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال در دست اجرا می‌باشد که با راه اندازی این واحد‌ها زمینه اشتغال برای ۸ هزار و ۳۳۸ نفر فراهم خواهد شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده