تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۴۶۷
کد خبر: ۲۱۵۳۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخشش فاسمین در ۱۲ ماهه/ رشد ۱۵۶ درصدی سود خالص

‌می‌متالز - در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ مبالغ فروش، بهای تمام شده، سود ناخالص و درآمد هر سهم کالسیمین دارای رشدی به ترتیب معادل ۱۳۴، ۷۸، ۱۹۳ و ۱۵۶ درصد بوده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت کالسیمین با تولید ۳۱.۲۴۰ تن شمش روی در سال، ۱۶.۵ درصد تولید کشور و با صادرات ۱۸.۶۱۱ تن شمش ۱۲.۸ درصد صادرات کل محصول شمش روی کشور را در اختیار دارد.

بر اساس گزارش شرکت در سایت کدال، در پایان سال مالی ۱۳۹۹ دارایی‌های شرکت شامل وجوه نقد به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان، دارایی‌های جاری به مبلغ ۲.۲۷۳ میلیارد تومان و بدهی‌های جاری به مبلغ ۴۱۴ میلیارد تومان بوده است.

مهمترین منابع غیر مالی شرکت، سهمیه خاک معدن انگوران می‌باشد که متناسب با سیاست‌های شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تخصیص داده می‌شود.

در بخش تسهیلات مالی شرکت دارای مجوز اخذ اعتبارات ۵ میلیارد تومانی نزد بانک‌های توسعه صادرات، تجارت و صادرات است که متناسب با نیاز‌های نقدی و اعتباری از آن‌ها استفاده می‌کند. در همین رابطه در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۸۱ میلیارد تومان با نرخ ۱۸ درصد تسهیلات از بانک تجارت دریافت شده است. در پایان سال مانده تسهیلات مذکور ۷۳.۷۲۸ میلیارد تومان می‌باشد.

در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ مبالغ فروش، بهای تمام شده، سود ناخالص و درآمد هر سهم دارای رشدی به ترتیب معادل ۱۳۴، ۷۸، ۱۹۳ و ۱۵۶ درصد بوده است.

درآمد‌های عملیاتی شرکت در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱.۶۸۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از رشد ۱۳۴ درصد برخوردار بوده است.

سود خالص شرکت نیز با رشد ۱۵۶ درصد از مبلغ ۴۷۱ میلیارد تومان به ۱.۲۰۵ میلیارد تومان افزایش یافته است و در نهایت شرکت موفق شده است به ازای هر سهم ۲۰۱ تومان سود محقق کند.

منبع: نبض بورس

عناوین برگزیده