تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۱۵۳۳۴
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت افزایش یافت

‌می‌متالز - با افت بیش از حد انتظار ذخایر نفت ایالات متحده آمریکا، قیمت نفت افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، روز چهارشنبه داده‌های صنعت نشان داد که موجودی نفت خام ایالات متحده بیش از حد انتظار کاهش داشته، و دیدگاه تعادل عرضه و تقاضا با افزایش سفر‌های جاده‌ای و هوایی در اروپا و آمریکای شمالی تقویت شد. معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)، پس از افت ۶۰ سنت در روز سه شنبه، با ۳۳ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش به ۷۳.۱۸ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام برنت ۴۲ سنت یا ۰.۶ درصد جهش کرد و به ۷۵.۲۳ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته دو منبع از بازار، گروه صنعتی انستیتو نفت آمریکا گزارش کرد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۱۸ ژوئن ۷.۲ میلیون بشکه کاهش یافت. این کاهش بسیار بیشتر از ۳.۹ میلیون بشکه مورد انتظار نظرسنجی رویترز بود. اگر ارقام رسمی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده که آخر وقت روز چهارشنبه اعلام می‌شود، این کاهش قیمت را تایید کند، این پنجمین هفته متوالی کاهش است که نشان دهنده تشدید بازار ایالات متحده است. اوپک پلاس قصد دارد در جلسه اول جولای ارزیابی بهبود تقاضا را بررسی کند.

روز سه شنبه دو منبع اوپک پلاس گفتند که اوپک پلاس در حال بحث در مورد افزایش تدریجی عرضه از ماه آگوست است، اما هنوز در مورد میزان دقیق آن تصمیمی اتخاذ نشده است. تحلیل گران گفتند: اوپک پلاس بار دیگر با تصمیم‌های سخت بازار روبرو می‌شود. پیشرفت جهانی در کمپین‌های واکسیناسیون COVID-۱۹ باعث شده جا به جایی در ایالات متحده، چین و اروپا به سرعت بهبود یابد.

آن‌ها گفتند: با این وجود انتظار می‌رود نفت ایران در کوتاه مدت به بازار وارد شود واوپک هم در مورد افزایش عرضه محتاط است. عقب نشینی دلار آمریکا از بالاترین رقم دو ماهه در پایان هفته گذشته نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده