تاریخ: ۰۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۱۵۳۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلار در سرازیری

‌می‌متالز - برای سومین روز پی در پی ارزش دلار کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، علی جعفری، استراتژیست ارشد ارزی در موسسه والیدوس ریسک منیجمنت گفت: از ماه مارس شاهد یک روند نسبتا پایدار نزولی در ارزش دلار بودیم، اما با تغییر رویکرد بانک مرکزی آمریکا انتظار داریم که شاهد معکوس شدن این روند باشیم.

رسیدن به یک نرخ تعادل جدید دلار در مقابل سایر ارز‌های مهم کمی زمان لازم خواهد داشت، ولی انتظار داریم که در کوتاه مدت با چشم انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، روز‌های نزولی دلار به آن معنا که در ابتدای سال دیدیم، ادامه نیابد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۷۹۳ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۸ دلار اعلام شد. (نرخ‌های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارز‌های آسیایی


در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۴۸ درصد افزایش به ۱۱۰.۷۱۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۲۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۱ یوان چین اعلام شد.

ارز‌های اروپایی


در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۳ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۲ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۳ دلار رسید.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده