تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۱۵۳۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از ایمیدرو تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های معدنی منطقه و حضور در عرصه‌های بین‌المللی/ هدایت درآمد‌ها به حوزه توسعه معادن و صنایع معدنی

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره بر نقش حوزه معادن و صنایع معدنی در اقتصاد و توسعه متوازن در کشور، بر لزوم سیاستگذاری در راستای تکمیل زنجیره ارزش و استفاده از درآمد‌های این بخش برای توسعه معدنی کشور تاکید کرد و خواستار راه‌اندازی بخش تخصصی برای فعالیت‌های این سازمان در عرصه‌های بین‌المللی شد.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی در جریان بازدید از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این سازمان و دریافت گزارش از اقدامات، برنامه‌ها و چالش‌های این سازمان، عملکرد این سازمان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.


ایجاد توسعه متوازن در کشور با استفاده از ظرفیت‌های معدنی


وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه معادن از ثروت‌های ملی هستند، بر استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه متوازن در کشور اشاره کرد و گفت: ایمیدرو علاوه بر تولید باید در مدیریت کارآمد اقتصادی نیز ایفای نقش کند.

رزم‌حسینی در ادامه این نشست با اشاره به ضرورت وجود امنیت سرمایه‌گذاری در کشور، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای توسعه و اجرای طرح‌های جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی را لازم دانست و بر ضرورت سیاست‌گذاری‌های جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش در بخش معدن تاکید کرد.


استفاده از ظرفیت‌های کشور‌های منطقه و حضور در میادین بین المللی


وی در ادامه با یادآوری توانایی‌های تخصصی و علمی و سرمایه‌های انسانی در ایمیدرو، انجام فعالیت‌های معدنی در بخش مطالعات و عملیات در دیگر کشور‌های منطقه را فرصت خوبی برای حضور در مجامع بین‌المللی برشمرد و بر نقش‌آفرینی این سازمان در عرصه‌های بین‌المللی تاکید کرد و راه‌اندازی یک بخش تخصصی در حوزه بین‌الملل را در تحقق این هدف اثرگذار دانست.

وزیر صمت همچنین با اشاره به پیگیری وزارت صمت در راستای اجرای سیاست‌های تسهیل‌کننده تجارت خارجی، خواستار انجام یک کار کارشناسی و مطالعات دقیق در حوزه واردات مواد اولیه معدنی در راستای بهره‌برداری بهینه و حفظ ذخایر معدنی کشور شد.


تمرکز بر بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل در بخش معدن


رزم حسینی در خصوص مدیریت توسعه‌ای این سازمان گفت: با توجه به نیاز کشور و تنوع معادن در داخل و همینطور ظرفیت‌های معدنی که در کشور‌های منطقه وجود دارد، بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا بتوان از این ظرفیت‌ها بیشترین و بهترین بهره‌برداری را در راستای توسعه و خلق ثروت را ببریم.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت دستگاه‌های نظارتی در حوزه اقتصادی کشور و مبارزه با فساد و رانت، تعامل این دستگاه‌ها با بخش تولید و همراهی با دولت و بخش صنعت و معدن را ضروری دانست و آن را یکی از شرایط مهم برای تحقق اهداف اقتصادی کشور اعلام کرد.

گفتنی است در این بازدید، گزارشی از عملکرد، اقدامات و ماموریت‌های این سازمان و نیز چالش‌ها و نیاز‌های پیش روی آن توسط مدیران سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ارائه شد و در ادامه وزیر صمت از بخش‌های مختلف این سازمان بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این سازمان قرار گرفت.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده