تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۹
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۱۵۵۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با رشد ۲۰ هزار واحد؛

رشد شاخص تداوم یافت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۵ تیر ماه) شاخص کل با افزایش ۲۰ هزار و ۷۲۸ واحد به رقم یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز هفته، بیش از هشت میلیارد و ۳۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۳ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۴ هزار و ۲۳ واحد افزایش به ۳۸۰ هزار و ۹۰۳ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۵۷۸ واحد رشد به ۲۴۴ هزار و ۱۵۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز رشد ۱۶ هزار و ۵۰۴ واحد و شاخص بازار دوم رشد ۳۷ هزار و ۳۵۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فلزات اساسی با ۷۳ هزار و ۳۱۶ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۵۳ میلیارد، گروه خودرویی با ۹۱ هزار و ۳۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۵۱ میلیارد و گروه فرآورده‌های نفتی با ۵۰ هزار و ۶۱۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت مخابرات ایران با ۱۱.۹ درصد، شرکت ملی سرب و روی ایران با ۵ درصد، شرکت معدنی دماوند و گروه دارویی برکت با ۴.۹۹ درصد و شرکت داروسازی ابوریحان با ۴.۹۸ درصد بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت ایران یاساتایر با ۱۸.۸۱ درصد، شرکت داروسازی اسوه با ۷.۵۸ درصد، شرکت پارس سرام با ۷.۲۷ درصد، شرکت نوش مازندران با ۴.۹۸ درصد و شرکت پگاه آذربایجان غربی با ۴.۹ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۶۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۵۴۲ واحد، مخابرات ایران با یک هزار و ۳۰۸ واحد، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۱۴۴ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۸۳۸ واحد و سرمایه گذاری غدیر با ۸۱۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل ملی سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی با ۳۵۰ واحد، بانک تجارت با ۱۳۴ واحد، ایران یاسا تایر با ۹۸ واحد، صنایع سیمان دشتستان با ۷۹ واحد و سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان با ۷۰ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده