تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۱۵۷۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۴هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۴هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۵۴۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان در بیش از ۸۶۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴ هزار و ۷۴۷ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۳۸ هزار و ۴۸۵ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی جم شد و در مقابل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی مس ایران و پالایش نفت اصفهان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۵۸۹ میلیون ورقه به‌ارزش ۲ هزار و ۱۴۸ میلیارد تومان در ۳۲۷ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۰.۱ واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۷۶۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی سرمایه‌گذاری صبا تامین، آهن و فولاد ارفع و فرابورس ایران شد و در مقابل شرکت‌های صنعتی مینو، تولید نیروی برق دماوند و ذوب آهن اصفهان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده