تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۱۵۶۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استراتژی بیمه تعاون تنوع خدمات بیمه است

‌می‌متالز - بیمه تعاون استراتژی تنوع خدمات بیمه را به‌جای تمرکز بر خدمات بیمه در پیش‌گرفته است. مدیرعامل بیمه تعاون ضمن بیان این مطلب افزود: با این استراتژی، ریسک را کاهش داده‌ایم و از اینکه به دلیل نوسانات اقتصادی در یک رشته بیمه‌ای خاص شرکت آسیب ببیند جلوگیری کرده‌ایم.

به گزارش می‌متالز، مبنای ما میانگین صنعت بیمه بوده است و در تمام رشته‌های بیمه‌ای آنچه در متوسط صنعت بیمه رخ می‌دهد در بیمه تعاون نیز رخ می‌دهد. البته امروز بیمه زندگی بیمه تعاون (عمر و سرمایه‌گذاری) هدف جدیدی است که برای رسیدن به حداقل متوسط صنعت روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، اما تمرکز انحصاری روی یک محصول نداریم.

یونس مظلومی با اشاره به تاثیرگذاری ویروس کرونا بر همه فعالیت‌های اقتصادی به‌خصوص بیمه گفت: ما تلاش کردیم، سال گذشته با وجود همه مشکلات اقتصادی رضایت مشتریان را جلب کنیم و میزان رضایت با انجام پایش‌ها و نظرسنجی‌ها به‌صورت مستمر کاملا مشخص شده است. به‌ویژه ما در بخش سرعت پرداخت خسارت‌ها و دسترسی به مراکز پرداخت خسارت وضعیت خوبی داریم و میزان رضایت خوب از دید زیان‌دیدگان و مشتریان وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به گسترش ویروس کرونا یک محصول ویژه را طراحی کردیم به نام بیمه توقف کسب‌وکار که در آن فعالیت و مشاغلی را که به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف‌شده بودند تحت پوشش قرار دادیم و خسارت به آن‌ها پرداخت کردیم که این محصول حتی موردتوجه شرکت‌های بیمه خارجی قرار گرفت.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان سال تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها گفت: شرکت بیمه مترادف با تولید است و ما به‌عنوان یک بخش اقتصادی باعث جهش تولید می‌شویم. شرکت‌های بیمه علاوه بر تولید انواع محصولات به شرکت‌های دیگر خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند که بدون این خدمات امکان تعطیلی و ورشکستگی ناشی از بروز حوادث مختلف وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی از عقب‌ماندگی‌های ما در صنعت بیمه بحث عدم گسترش بیمه‌های زندگی در سطح جامعه است، البته در ۱۰ سال اخیر بیمه‌های زندگی رشد قابل قبولی داشته‌اند. بیمه‌های زندگی هم‌اکنون حیات و ممات فرد را تحت پوشش قرار می‌دهد به شکلی که فرد با خرید این بیمه‌نامه و پرداخت حق بیمه اگر در پایان قرارداد در قید حیات باشد مبلغ خوبی را که به‌عنوان سرمایه برایشان جمع‌آوری شده به‌صورت یکجا دریافت می‌کند و اگر بیمه‌شده در قید حیات نباشد یا ازکارافتاده شود، تمام سرمایه به خانواده وی پرداخت خواهد شد. مظلومی افزود: استقبال از بیمه زندگی به‌عنوان یکی محصولات بیمه تعاون بسیار خوب بوده و سودی که بیمه‌گذاران دریافت می‌کنند و همچنین پوشش‌های این بیمه باعث استقبال خوبی از سوی بیمه‌گذاران شده است. در این سال‌ها ما سالانه به‌صورت میانگین بیش از ۲۳ درصد سود پرداخت کردیم که بالاتر از سود بانک‌ها است. وی ادامه داد: بیمه تعاون هم‌اکنون به مدت سه سال است که موفق به کسب رتبه یک توانگری مالی شده است و این مساله نشان می‌دهد ما می‌توانیم به صددرصد تعهدات خود عمل کنیم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده