تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۹
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۱۶۰۴۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

نقشه راه فولاد مبارکه بر پایه فناوری

‌می‌متالز - طرح تحول دیجیتال فولاد‌ مبارکه به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این شرکت است که با اجرای آن بازار بزرگی برای نخبگان، شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان به وجود خواهد آمد.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت فولاد‌ مبارکه در مورد نقشه راه فولاد‌مبارکه اعلام کرد: نقشه راه تولید فولاد‌مبارکه بر مبنای فناوری شدن قرار دارد و الگوی ما شرکت پوسکوی کره جنوبی است که بعد از دوره ۳۰ ساله از تولید فولاد، اکنون به یک فناوری تبدیل شده است. زمانی که ما نیز فناوری شویم یعنی علم آن صنعت را به‌طور کامل دریافت کرده‌ایم.

حمیدرضا عظیمیان افزود: زمانی که این نقشه ترسیم شد، پروژه‌های متعددی مطرح و سازمان‌های مختلفی برای اجرای آن راه‌اندازی کردیم. بزرگ‌ترین پروژه تعریف‌شده برای فناوری شدن فولاد‌مبارکه طرح تحول دیجیتال و استفاده از انقلاب صنعتی چهارم برای هوشمند اداره کردن سازمان است.

وی تصریح کرد: یک باشگاه نیز با عنوان باشگاه فانوس دریایی در جهان ایجادشده که اکنون ۵۵ شرکت بزرگ همچون مایکروسافت، جنرال موتورز و ... به عضویت آن درآمده‌اند.

به گفته عظیمیان، با اجرای طرح تحول دیجیتال سازمانی همچون فولاد‌مبارکه از ابتدا تا انتهای کار هوشمند خواهد شد. (از انتخاب کارمند تا اندازه‌گیری طول عمر آجر‌های کوره و انتخاب پیمانکار تا فروش محصول و...)

مدیرعامل شرکت فولاد‌مبارکه خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن در نسل دوم فناوری و فولاد‌مبارکه نسل سوم فناوری است و این در حالی است که در جهان شرکت‌های بسیاری هستند که وارد نسل چهارم فناوری شده‌اند و شاید از بین صد‌ها شرکت فولادی ۴ شرکت فولادساز باشند که عضو این باشگاه شده‌اند و ما به دنبال این هستیم که به عضویت باشگاه فانوس دریایی درآییم.

به گفته وی، این‌یک بازار بسیار بزرگی از کار‌های آی‌تی برای شرکت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان ایجاد می‌کند و امسال نیز ۲۲ پروژه طرح تحول دیجیتال در بازار عرضه کردیم که تمام مشتریان ما نیز جوانان هستند و یک مرکز نوآوری نیز در دانشگاه تهران در حال آماده‌سازی است که گروه‌های استارت‌آپی را در خود جای دهد.

عظیمیان افزود: طرح تحول دیجیتال از مرداد ۹۹ آغاز شده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۴ فولاد‌مبارکه تمام هوشمند خواهیم داشت و اولین شرکتی در ایران خواهد بود که طرح تحول دیجیتال را اجرا کرده و بنچ مارکی برای همه صنایع خواهد شد.

افزایش ۶ تا ۸ درصدی بهره‌وری

مدیرعامل فولاد‌مبارکه گفت: مشاور آلمانی فولاد‌مبارکه معتقد است طرح تحول دیجیتال بین ۶ تا ۸درصد بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: به‌زودی و در سال‌های آتی شاهد فعالیت روبات‌ها در مجموعه فولاد‌مبارکه خواهید بود. چراکه ورود به انقلاب چهارم صنعتی یک الزام است تا بهره‌وری افزایش یابد.

به گفته عظیمیان، با اجرای طرح تحول دیجیتال بازار بسیار بزرگی برای نخبگان، استارت‌آپی‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم داشت.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده