تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۴۶
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۲۱۶۱۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۴/۰۸

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا که دیروز به پایین‌ترین رقم از ۲۱ ژوئن یعنی ۱۷۷۰ دلار و ۳۶ سنت رسیده بود، امروز با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۷۷۵ دلار و ۴۹ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، به دنبال تقویت ارزش دلار و نگرانی‌ها از انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو در آینده نزدیک قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود و به نزدیکی پایین‌ترین رقم حدود یک هفته اخیر رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا که دیروز به پایین‌ترین رقم از ۲۱ ژوئن یعنی ۱۷۷۰ دلار و ۳۶ سنت رسیده بود، امروز با ۰.۲ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۷۷۵ دلار و ۴۹ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۷۷۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

ادوارد میر تحلیلگر موسسه کپیتال ماکرتش در این باره گفت، فعالان بازار همچنان در مورد چشم انداز سیاست پولی فدرال رزرو سردرگم هستند. به رغم انتشار آمار‌های ضعیف‌تر از انتظار از نرخ تورم آمریکا در هفته گذشته برخی سیاست گذاران بانک مرکزی آمریکا از انقباضی شدن سیاست پولی حمایت کرده اند.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند در این باره گفت، فدرال رزرو «پیشرفت قابل توجهی» در جهت دستیابی به نرخ تورم مورد نظر خود داشته که پس از آن می‌تواند به سمت کاهش خرید اوراق قرضه حرکت کند.

ارزش دلار در برابر سبد ارز‌های معتبر جهانی امرو در نزدیکی بالاترین رقم ۲ ماه اخیر در نوسان بود و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارز‌های غیردلاری استفاده می‌کنند.
اما میر افزود: «با توجه به اینکه قطعا نرخ بهره حداقل تا ۱۸ ماه یا دو سال افزایش نخواهد یافت، ارزش دلار احتمالا مجددا تضعیف خواهد شد.»

در فضای افزایش نرخ تورم طلا همواره محلی امن برای سرمایه گذاری تلقی می‌شود، اما افزایش نرخ بهره می‌تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار‌هایی همچون بازار طلا را بالا ببرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده