تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۵
بازدید: ۱۲۱۰
کد خبر: ۲۱۵۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۴/۰۵

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۱۷۸۱ دلار و ۴۴ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، پس از آنکه آمار‌های هزینه‌های مصرف کننده در آمریکا تغییر چندانی نداشت و سبب شد تا گمانه زنی‌های قبلی مبنی بر انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو تا حدودی تضعیف شود، قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود و در مسیر ثبت اولین رشد هفتگی طی ۴ هفته گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۱۷۸۱ دلار و ۴۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه اوت با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

سوکی کوپر تحلیلگر موسسه استاندارد چارترد در این باره گفت: «انتشار آمار‌های ضعیف‌تر از حد انتظار از نرخ تورم سبب شده تا قیمت طلا تقویت شود.»

آمار‌های اولیه نشان می‌دهد شاخص قیمت هزینه‌های مصارف شخصی، که اصلی‌ترین شاخص محاسبه نرخ تورم در آمریکا به شمار می‌رود، در ماه می‌پایین‌تر از حد انتظار بوده است.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد موسسه کیتکو متالز در این باره گفت: «نگاه بازار به چشم انداز نرخ تورم در حال معقول‌تر شدن است و از انتظارات اولیه مبنی بر اینکه نرخ تورم قرار است رشد سریعتری را تجربه کند فاصله کرفته است.»

هفته گذشته پس از آنکه فدرال رزرو پیش بینی کرد نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد قیمت طلا شاهد افت قابل توجهی بود.

به گفته تحلیلگران، هرچند قیمت‌ها در روز‌های گذشته تا حدودی تثبیت شده، اما با توجه به سیگنال‌های ضد و نقیضی که از سوی فدرال رزرو ارسال می‌شود، قیمت طلا همچنان پرنوسان است.

دو مقام فدرال رزرو روز پنجشنبه هشدار دادند که نرخ تورم در کوتاه مدت ممکن است بیش از سطح انتظار سیاست گذاران افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده