تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۲۱۶۲۳۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

افزایش فروش خودرو برای تامین ودیعه خانه!

می متالز - روند بازار خودرو معکوس شده. مردم دیگر خریدار نیستند و بیشتر فروشنده‌اند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید مردم برای تامین ودیعه مسکن و معیشت، به فروش کالاهای سرمایه‌ای خود رو آورده‌اند. کالاهایی مانند خودرو و طلا.

به گزارش می‌متالز، آمار‌های رسمی می‌گوید نرخ اجاره‌بها در تهران طی یک سال اخیر ۲۸ درصد (طبق اعلام مرکز آمار ایران) افزایش یافته است. اما گزارش‌های میدانی دیگری هستند که نشان می‌دهد افزایش نرخ اجاره بین۵۰ تا ۷۰ درصد بوده است.

همین افزایش نرخ اجاره‌بها باعث شده مردم کالا‌های سرمایه‌ای خود از جمله طلا و خودرو را بفروشند تا بتواند پول ودیعه مسکن را تامین کنند. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تایید این خبر توضیح داد: «در فصل نقل و انتقال مسکن، فروش خودرو در سایت‌ها و بنگاه‌های معاملاتی زیاد شده است. مستاجران خودرو خود را می‌فروشند تا بتوانند ودیعه مسکن خود را افزایش دهند.»

مهدی دادفر گفت: برخی خانوار‌های ضعیف هم به دلیل افزایش هزینه‌های زندگی، خودرو خود را برای تامین معیشت می‌فروشند. البته این فروشندگان حاضر نیستند خودرو‌های خود را با قیمت پایین به بازار عرضه کنند.

او ادامه داد: این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا برخی سرپرست‌های خانوار بیکار شدند و سرمایه اندکی در دست مردم است، از این‌رو در بازار خریدار خودرو هم کم است. همین محدودیت‌ها در خرید خودرو، رکود تورمی ایجاد کرده است.

روز گذشته بابک صدرایی، کارشناس بازار خودرو از رونق معاملات در بازار خبر داد. او گفته بود: «در حال حاضر دلال‌ها با احتمال احیای برجام و کاهش قیمت خودرو، تلاش می‌کنند خودرو‌های خود را قبل از نهایی شدن مذاکرات بین‌المللی راهی بازار کنند و به نظر می‌رسد خودرو دیگر کشش چندانی برای شوک قیمت ندارد.»

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده