تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۹۰۴
کد خبر: ۲۱۶۳۳۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ایری نشست کمیسیون عمران مجلس را تشریح کرد؛

تلاش کمیسیون عمران برای کنترل بازار اجاره بها مسکن/ تصویب تحقیق و تفحص از آب و فاضلاب خوزستان

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: مسائل و مشکلات بازار اجاره مسکن در کشور و ساماندهی بازار مشاوران املاک و اصلاح نرخ حق الزحمه آن‌ها با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: بررسی مسائل و مشکلات اجاره مسکن در کشور و ارائه گزارش درخصوص مسکن‌های حمایتی از جمله طرح اقدام ملی مسکن و طرح جهش تولید و تامین مسکن توسط معاون وزیر راه و شهرسازی اولین دستور کار کمیسیون عمران بود.

وی ادامه داد: معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص نیاز جامعه به مسکن و نحوه تامین آن در ۵ سال آینده پیشنهادی را بر اساس میزان جمعیت کشور تدوین کرده بود که در این جلسه ارائه کرد. وی همچنین در رابطه با طرح اصلاح آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نیز توضیحاتی بیان کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گزارش‌های خود به موضوعاتی نظیر فعالیت سازندگان حرفه‌ای برای صنعتی سازی ساخت مسکن و همکاری با وزارت راه و شهرسازی و ساماندهی بازار مشاوران املاک و نیز تعیین نرخ حق الزحمه مشاوران با حمایت اتحادیه مشاوران املاک و اقدامات انجام شده جهت اخذ مجوز در خصوص تشکیل موسسات پس‌انداز خرید مسکن اشاره کرد و سپس شرایط کنونی بازار اجاره مسکن و راه‌های کنترل و ساماندهی آن مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرح اصلاح قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و حرم مطهرحضرت معصومه (س) نیز در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفته و کلیات آن به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مطرح شده، ایجاد صندوق مالی جهت اجرای طرح‌های مذکور بود که به بررسی کارشناسی بیشتری نیاز داشت از این رو جهت ارزیابی به کمیته معماری و شهرسازی ارسال شده تا پس از اصلاح برخی موارد مجددا در کمیسیون مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: همچنین درخصوص درخواست سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان برای انجام تحقیق و تفحص از آب و فاضلاب خوزستان و نیز درخواست‌های جلیل مختار نماینده مردم آبادان و اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار به ترتیب در خصوص تخلفات اراضی شهری در منطقه آزاد اروند و ستاد مدیریت بحران استان سمنان بر اساس ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس که در جلسه قبل با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفته بود، رای‌گیری انجام و هر سه این موارد در کمیسیون عمران تصویب شدند که پس از تکمیل گزارش‌ها در صحن علنی قرائت خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده