تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۲۱۶۶۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران اعلام کرد:

دلایل بهبود اوضاع بورس و ثبت رکورد / افتتاح اولین تالار اختصاصی کارگزاری و...

‌می‌متالز - مدیرعامل کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران با اعلام نشانه‌های بهبود اوضاع بورس و رکورد جدید خالص خرید اشخاص حقیقی از افتتاح نخستین تالار اختصاصی و برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان و... خبر داد.

به گزارش می‌متالز، زهرا بردباری با اشاره به روند پر فراز و نشیب بازار سرمایه در سال گذشته و تحمیل زیان به سرمایه گذاران تازه وارد و کاهش اعتماد، گفت: با توجه به شکل گیری تدریجی فرهنگ سهامداری و نیز افزایش امید‌ها به بهبود اوضاع و خروج بازار از روند فرسایشی طی هفته‌های گذشته، روند جدیدی از سوی سرمایه گذاران برای دریافت خدمات کارگزاری، شکل گرفته است.

وی ادامه داد: چشم انداز اقتصاد ملی، معادلات بین المللی، محرک‌های جدید اقتصادی و روند بازار‌های جهانی و رشد قیمت‌ها، همگی عاملی برای تثبیت نسبی شرایط بازار سرمایه و ایجاد روند متعادل است؛ بنابراین انتظار می‌رود اقتصاد ایران از رکود خارج شده و میل به سرمایه گذاری افزایش یابد. در این میان بازار‌های مسکن، ارز و طلا با توجه به شرایط فعلی، رقیب جدی بورس نیستند و بازار سرمایه با نگاه میان مدت تا بلندمدت، بهترین انتخاب برای نقدینگی‌های سرگردان خرد و کلان خواهد بود.


رکورد جدید خالص خرید اشخاص حقیقی


این کارگزار با بیان اینکه تحرکات دو هفته اخیر سرمایه گذاران و رشد معاملات خرد، نشان از برگشت اعتماد و ورود پول جدید به بازار سرمایه دارد، افزود: ارزش معاملات و خالص خرید اشخاص حقیقی نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان بالاتری در بازار سرمایه، حضور یابند. برای مثال هفته گذشته ارزش معاملات خرد رکورد جدیدی را در سال ۱۴۰۰ ثبت کرد و در اکثر روز‌ها بیش از ۶ هزار میلیارد تومان بود. از دیگر نکات قابل توجه، کاهش نماد‌های قفل در صف فروش و روند صعودی شاخص هم‌وزن است که اعتماد و اطمینان را در بازار افزایش می‌دهد.

بردباری ادامه داد: البته در مسیر سرمایه گذاری، ابهاماتی مانند سرنوشت برجام، سیاست‌های پولی و مالی دولت آینده، وضعیت قیمت‌گذاری‌های دستوری و دیدگاه اقتصادی دولت جدید، می‌تواند تا حدودی تحلیل‌ها را با تورش همراه کند. اما با مشخص شدن ترکریب دولت جدید تا حدودی ابهامات سیاسی و اقتصادی کمرنگ‌تر شده و انتظار فضای مناسب تری برای تصمیم گیری ایجاد شده است. با این حال از مرداد و شروع به کار دولت جدید، سمت و سوی واقعی بازار مشخص و فضای اقتصادی از ابهام خارج می‌شود.

وی با اشاره به شروع فصل مجامع در تیر، توضیح داد: گزارش‌های دوره‌ای ناشران حاکی از آن است که وضعیت شرکت‌ها از پیش بینی‌ها نسبتا بهتر بوده و گزارش‌های مناسبی روانه کدال می‌کنند.


افزایش سرمایه تا ۲۰۰ میلیارد تومانی کارگزاری و افتتاح امروز نخستین تالار اختصاصی


بردباری با اعلام افزایش سرمایه کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران تا ۲۰۰ میلیارد تومان که در مرحله ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها است و لزوم زیرساخت‌های لازم برای ارایه خدمات بهینه به سرمایه گذاران، توضیح داد: بر همین اساس این کارگزاری که در حال حاضر دارای ۱۱ شعبه فعال در کشور است در نظر دارد خدمات استانی را در سراسر ایران از طریق ایجاد شعبه در تمامی مراکز استان‌ها و شهر‌های بزرگ گسترش دهد.

وی افزود: در این راستا، عصر امروز شنبه نخستین تالار اختصاصی این کارگزاری در استان البرز و شهر کرج راه اندازی می‌شود تا امکان دسترسی به خدمات برای سرمایه گذاران این استان تسهیل شود. در ادامه روند توسعه‌ای کارگزاری هم شعب قشم، ارومیه، بندر عباس و اهواز تا پایان شهریور، افتتاح و فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: راه اندازی شعب جدید با رویکرد توسعه و ارتقای خدمات مشاوره و سرمایه گذاری در بازار سرمایه و همچنین ارائه آموزش رایگان از سطح مبتدی تا پیشرفته انجام می‌پذیرد. این اقدام گامی بزرگ برای توسعه فعالیت‌های کارگزاری و همچنین کمک به رسالت توسعه بازار سرمایه به شمار می‌رود.

مدیرعامل کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران تصریح کرد: شعبه جدید کارگزاری با رویکرد ارائه و ارتقاء خدمات مشاوره و سرمایه‌گذاری فعالیت را آغاز کرده است. این مرکز خدمات همه‌جانبه و کاملی به متقاضیان تازه وارد بورسی و حرفه‌ای‌های بازار سرمایه ارائه می‌دهد. در عین حال، مشاوران سرمایه‌گذاری حاضر در این شعبه با ارائه خدمات مشاوره در حوزه سبد‌گردانی، صندوق‌های سهامی و درآمد ثابت، دریافت کد بورسی، سامانه معاملات آنلاین و کلاس‌های آموزشی بورس، سعی در برطرف کردن تمامی نیازمندی‌های متقاضیان سرمایه‌گذاری در بورس را دارند.

بردباری افزود: همچنین از آنجا که یکی از اهداف اصلی کارگزاری سرمایه گذاری ملی ایران کمک به ارتقای سطح دانش فعالان و علاقه‌مندان بازار سرمایه جهت تصمیمات سرمایه گذاری موفق‌تر است، لذا برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان سرلوحه فعالیت‌های توسعه‌ای کارگزاری قرار گرفته و کلیه علاقه‌مندان به این حوزه با مراجعه به سایت اصلی کارگزاری به آدرس www.nicibroker.ir و یا سایت آموزش کارگزاری به آدرس www.niciacademy.ir امکان بهره مندی از این خدمت را دارا خواهند بود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده