تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۴۹۳
کد خبر: ۲۱۶۷۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شرایط وام سهام عدالت چیست؟ / چه کسانی می‌توانند این وام را دریافت کنند؟

‌می‌متالز - مبلغ وام سهام عدالت ۷ میلیون تومان و نرخ سود آن هم ۱۸ درصد است. با این نرخ، افراد باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود به بانک بپردازند. با این حساب مبلغ ماهانه هر قسط وام سهام عدالت ۴۵۵ تومان است.

به گزارش می‌متالز، پنج بانک قرار است وام هفت میلیون تومانی سهام عدالت پرداخت کنند. اقساط این وام هفت میلیون تومانی ماهانه ۴۵۵ هزار تومان است.

آنگونه که مدیراداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرده بانک ملی پرداخت این وام را آغاز کرده و دیگر بانک‌ها هم تا دو هفته دیگر می‌توانند این وام را به متقاضیان بدهد.

مبلغ وام سهام عدالت ۷ میلیون تومان و نرخ سود آن هم ۱۸ درصد است. با این نرخ، افراد باید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سود به بانک بپردازند. با این حساب مبلغ ماهانه هر قسط وام سهام عدالت ۴۵۵ تومان است.

کدام بانک‌ها وام سهام عدالت می‌دهند؟ آنگونه که بانک مرکزی گفته متقاضیان می‌توانند وام هفت میلیونی سهام عدالت را از پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» بگیرند.


چه کسانی مشمول این وام هستند؟

تمامی اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.

در این بین، ۶۰ درصد ارزش روز سهام عدالت (بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه) و حساب‌های یارانه نقدی و معیشتی طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با در نظر گرفتن کسورات مربوط به اقساط وام‌های پرداخت شده قبلی، می‌تواند به عنوان وثیقه‌های قابل قبول از مشتری مورد پذیرش قرار گیرد.

وام سهام عدالت نقدی است؟ در شیوه‌نامه اجرایی این وام آمده که اعتبار کارت رفاهی برای خرید کالا‌ها و خدمات از فروشگاه‌ها و پذیرنده‌های طرف قرارداد با این پنج بانک است؛ بنابراین این وام پول نقد نیست و افراد فقط می‌توانند برای خرید کالا از فروشگاه‌های این بانک از آن استفاده کنند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده