تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۱
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۱۶۷۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
وزیر صنعت:

توسعه زنجیره فولاد مانع خام‌فروشی این صنعت شده است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توسعه زنجیره فولاد و واحد‌های فرآوری‌آن زمینه جلوگیری و ممنوعیت خام فروشی فولاد در کشور فراهم شده است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی سبزوار طی گفتگو با خبرنگاران افزود: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، جلوگیری از خام فروشی است که با وجود شرایط سخت تحریم این موضوع در فولاد کشور اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه معادن نیز با توسعه فرآوری معادن تلاش داریم جلو خام فروشی معادن گرفته شود تا از این طریق میزان ارزش افزوده در داخل کشور افزایش یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرستان سبزوار یکی از قطب‌های معدنی خراسان رضوی در بخش‌های کرومیت، منگنز، سنگ آهک و مس است که باید به خام‌فروشی ماده‌های معدنی این منطقه پایان داده شود.

وی با اشاره به ظرفیت گیاهان دارویی منطقه سبزوار نیز افزود: راه اندازی پالایشگاه گیاهان دارویی در این شهرستان از طریق سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در مرحله پیگیری قرار دارد.

رزم حسینی همچنین با اشاره به پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی ادامه داد: در طرح تام برای تامین مالی واحد‌ها و پروژه‌های دارای اولویت از طریق بانک صنعت و معدن ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که فرایند پرداخت آن به واحد‌هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارند و برای بازگشت واحد‌ها به چرخه تولید آغاز شده است.

در نشست وزیر صنعت، معدن و تجارت با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان شهر‌های غربی استان خراسان رضوی مشکلات ۳۰ واحد صنعتی که اغلب شامل تامین سرمایه در گردش و تسهیل در صدور مجوز‌ها بود بررسی و مصوباتی به منظور رفع این موانع ابلاغ شد.

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه کارخانه داروسازی طا‌ها در سبزوار و بازدید از کارخانه پارس هستی آسیا که در زمینه تولید آهک هیدراته با ظرفیت سالانه ۱۴۰ هزار تن و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مرحله بهره برداری قرار دارد از برنامه‌های روز یکشنبه وزیر صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان بود.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

این شهرستان دارای دو شهرک صنعتی با فعالیت ۹۳ واحد تولیدی است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده