تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۲۱۶۸۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نوسان در بازار سهام آسیا

‌می‌متالز - سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در معاملات روز دوشنبه در حالی که معاملات آتی نفت خام برنت در قیمت حدود ۷۶ دلار پیش از نشست دوباره اوپک پلاس شناور بود، نوسان داشت.

به گزارش می‌متالز، سهم فن آوری در آسیا کاهش داشت. سهام‌های شرکت‌های فن آوری چین در هنگ کنگ در معاملات روز دوشنبه کاهش یافت. در هنگ کنگ، سهام‌های تن سنت ۳.۹۲ درصد کاهش یافت در حالی که علی بابا ۲.۳۶ درصد و می‌تو آن ۵.۴۶ درصد افت کرد. شاخص جامع‌تر هنگ سنگ در هنگ کنگ نیز ۲.۲۳ درصد کاهش یافت. سهام‌های گروه سافت بانک ژاپن نیز در معاملات دوشنبه ۵.۰۴ درصد سقوط کرد.

این خسارات پس از آن رخ داد که ناظران چینی ادعا کردند که Didi مورد حمایت SoftBank اطلاعات شخصی کاربران را به طور غیرقانونی جمع آوری کرده و به فروشگاه‌های این اپلیکیشن سفارش کرده است که دیگر پیشنهاد اپلیکیشن Didi را ندهند.

روز یکشنبه دیدی گفت: این اپلیکیشن دیگر در چین دانلود نمی‌شود، اگرچه کاربرانی که قبلا اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده بودند، ممکن است از آن استفاده کنند. این شرکت روز گذشته اعلام کرده بود که ثبت نام کاربران جدید در چین را به حالت تعلیق درآورده است.

اس اند پی /‌ای اس اکس ۲۰۰ در استرالیا حدود ۰.۱ درصد افزایش یافت. اطلاعات خرده فروشی استرالیا که در روز دوشنبه توسط اداره آمار استرالیا منتشر شد، نشان داد که فروش خرده فروشی استرالیا در ماه می ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

سهام‌های چین افزایش یافت: کامپوزیت شانگ‌های ۰.۱۶ درصد افزایش یافت، شنژن در بالای خط قرار گرفت، شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۰.۴۵ درصد افت کرد. یک نظرسنجی در مورد فعالیت بخش خدمات چین در ماه ژوئن نشان داد که رشد در ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح ۱۴ ماهه رسیده است.

در ژاپن، نیک کی ۲۲۵، ۰.۵۵ درصد افت کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۰.۲۶ درصد افت کرد. کاسپای کره جنوبی ۰.۳۸ درصد صعود کرد. ام اس سی آی، جامع‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۱ درصد بالاتر بود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده