تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۳
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۱۷۸۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار سهام آسیا سبزپوش شد

‌می‌متالز - با وجود شیوع گونه جدید کووید، سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در معاملات صبح دوشنبه افزایش داشت.

به گزارش می‌متالز، سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در معاملات صبح دوشنبه افزایش داشت، سرمایه گذاران کماکان وضعیت شیوع کووید را زیر نظر دارند. در ژاپن، نیک کی ۲۲۵ در معاملات صبح ۲.۱۹ درصد افزایش یافت در حالی که شاخص تاپیکس ۲.۱۸ درصد جهش کرد.

در تایوان، تایکس۱.۵۱ درصد رشد کرد. کاسپای کره جنوبی نیز ۰.۸۷ درصد افزایش یافت. سهام‌های چین با افزایش ۰.۳۵ درصدی کامپوزیت شانگ‌های و افزایش ۰.۵۷ درصدی شنژن رشد داشت. شاخص هنگ سنگ در هنگ کنگ ۱.۱۱ درصد رشد کرد. اس اند پی/‌ای اس اکس ۲۰۰ در استرالیا ۰.۸ درصد افزایش داشت. ام اس سی آی، جامع‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه ۰.۹۷ درصد بالاتر معامله شد.

در اخبار اقتصادی، روز جمعه بانک مرکزی چین کاهش ۵۰ واحدی در نسبت ذخیره همه‌ی بانک‌های خود را اعلام کرد که از جولای قابل اجرا است. RRR (نسبت ذخیره) میزان پولی است که آن بانک‌ها باید به عنوان بخشی از کل سپرده شان در خزانه خود نگه دارند.

کاهش این مقدار باعث افزایش پولی می‌شود که بانک‌ها می‌توانند به مشاغل و افراد وام دهند. گفته می‌شود که این اقدام برای نشان دادن وجود انواع ابزار‌های سیاسی در این کشور برای اجرای سیاست‌های پولی است. قرار است کاهش RRR، حدود ۱ تریلیون یوان چین (۱۵۴ میلیارد دلار) بودجه آزاد کند.

وضعیت کووید در آسیا و اقیانوسیه

روز دوشنبه سرمایه گذاران وضعیت ویروس کرونا در آسیا و اقیانوسیه زیر نظر داشتند. بنا به گزارش رسانه‌های محلی، دولت ژاپن قرار است روز دوشنبه توکیو را تحت شرایط اضطراری جدید کووید قرار دهد در حالی که محدودیت‌های شدیدتری در فاصله گذاری اجتماعی برای مناطق سئول در کره جنوبی هم آغاز می‌شود. به گزارش رویترز، در سایر نقاط جنوب شرقی آسیا، چندین کشور شامل اندونزی و مالزی همچنان با افزایش اخیر موارد ابتلا دست و پنجه نرم می‌کنند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده