تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۲۸۴
کد خبر: ۲۱۶۹۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز؛

شاخص کل ۱۰ هزار واحد تقویت شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۱۴ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۱۰ هزار و ۸۹۳ واحد به رقم یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۴ هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به عدد ۳۸۶ هزار و ۴۷۶ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۷۱۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۹ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۴ هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۳۸۶ هزار و ۴۷۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲ هزار و ۸۰۸ واحد افزایش به ۲۴۶ هزار و ۹۵۱ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۱۰ هزار و ۳۶۱ واحد و شاخص بازار دوم افزایش ۱۳ هزار و ۹۰۷ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۵۳ هزار و ۸۵۷ معامله به ارزش ۵ هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال، گروه خودرویی با ۶۸ هزار و ۲۸۰ معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۹۰ میلیارد، گروه فراورده نفتی با ۳۵ هزار و ۹۰۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۵۸ میلیارد، گروه فلزات اساسی با ۴۵ هزار و ۶۱۵ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۴۸۶ میلیارد، گروه مواد دارویی با ۴۲ هزار و ۲۱۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۱۹ میلیارد و گروه بانکی‌ها با ۲۴ هزار و ۹۹۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۴۳۶ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فنرسازی خاور با ۱۰ درصد، شرکت سپنتا با ۷.۴۸ درصد، شرکت باما با ۶.۶۲ درصد، شرکت دارویی لقمان با ۵ درصد، شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۵.۹۹ درصد و شرکت لیزینگ کارآفرین با ۴.۹۸ درصد افزایش بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت صنایع پتروشیمی فارس با ۲۵.۵۴ درصد، شرکت آسان پرداخت پرشین با ۴.۶ درصد، شرکت رینگ سازی مشهد با ۴.۵۹ درصد، شرکت آلومراد با ۴.۵۸ درصد، شرکت تکنوکار با ۴.۳۵ درصد و شرکت سیمان ایلام با ۴.۲۳ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با یک هزار و ۱۰۴ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان ۹۵۳ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۸۰۲ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۵۱۷ واحد، شرکت مخابرات ایران با ۵۱۱ واحد، بانک پارسیان با ۴۹۸ واحد و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۴۸۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۶۰۵ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۳۲۵ واحد، شرکت صنایع شیمیایی فارس با ۲۱۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان کرمان با ۱۱۰ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۹۷ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده